La Xira de Ribadeo recupera su esencia con música folk y un ambiente familiar

La Voz

RIBADEO

Xira de Santa Cruz, en Ribadeo
Xira de Santa Cruz, en Ribadeo XAIME RAMALLAL

Xisco Feijóo y Pelepau actuaron en el arraigado Día da Gaita

08 ago 2022 . Actualizado a las 05:00 h.

Ribadeo recuperó ayer la tradicional Xira de Santa Cruz, la celebración dedicada a la música tradicional. En el arraigado Día da Gaita triunfó un ambiente familiar.

«Houbo moitísima familia con nenos e iso é o que buscamos, recuperar esa esencia de antano, adaptada por suposto aos tempos de agora. Nós viñamos no seu día con nosos pais e avós, esa é a imaxe que tiñamos desta celebración e por aí queremos tirar. A xente respondeu moi ben e estamos moi contentos», explica Marta Saiz, de Amigos da Gaita, asociación organizadora.

Comida familiar en la Xira de Santa Cruz
Comida familiar en la Xira de Santa Cruz XAIME RAMALLAL

Los actos comenzaron el sábado, con el pregón y la actuación de las Escolas Amigos da Gaita. Leña Verde y Xaramolos animaron con el pasacalles la mañana de ayer, en la que hubo también la habitual mostra en la que participa el alumnado de la agrupación.

Un grupo de jóvenes, en la Xira ribadense
Un grupo de jóvenes, en la Xira ribadense XAIME RAMALLAL

Posteriormente se procedió a la subida a Santa Cruz, con la música de varios cuartetos. Pandillas y familias se reunieron en los xantares. Sobre las 19.30 horas se celebró la habitual ofrenda floral frente al Monumento ao Gaiteiro.

Mesa familiar en la celebración ribadense
Mesa familiar en la celebración ribadense XAIME RAMALLAL

Dos conciertos de primer nivel, los de Xisco Feijoó y Pelepau, se encargaron de poner el cierre a la Xira de Santa Cruz.