Ribadeo subirá el gasto social en 2020, pero invertirá menos en obras

El Concello destaca la solvencia económica, mientras el PP le acusa de aumentar la deuda


ribadeo / la voz

«Uns orzamentos equilibrados, que cumpren coas esixencias normativas de límite de gasto, de estabilidade e de límite de débeda». Así define el concejal de Economía de Ribadeo, Pablo Vizoso, el presupuesto del Concello de Ribadeo para este año, de algo más de 9 millones de euros. Vizoso destaca el incremento «moi notable» de las partidas de gastos sociales, hasta sumar 1,4 millones de euros, aumentada en el servicio de Axuda no Fogar para personas dependientes, que cree en usuarios, en horas y en el coste por hora; para atender los gastos de mantenimiento de la nueva residencia de mayores o del asilo, y por la partida destinada a actividades sociales para las personas mayores, singularmente en las parroquias.

Además, el Concello reserva partidas para adquirir terrenos y pagar expropiaciones para continuar los planes de desarrollo urbanístico, «tamén para a reposición e urbanización de rúas e espazos públicos, para infraestruturas deportivas e de ocio sobre todo para a xuventude e, por suposto, para os camiños municipais da vila e das parroquias».

También destacó Vizoso la solvencia económica del Concello: «A débeda segue a manterse en niveis moi reducidos, incluso moito menos que os límites permitidos legalmente». Añadió que podrían haber incluido en el apartado de ingresos cantidades superiores procedentes de otras administraciones, «pero consideramos que é mellor ser cautos, ser prudentes e incorporar estes importes cando se asinen os convenios coa Deputación, a Xunta ou o Estado».

Frente a esta lectura, está la que se hace desde el grupo de oposición del PP. La concejala Begoña Sanjurjo considera el presupuesto de Ribadeo una demostración «da parálise do goberno de Fernando Suárez, que demostra que non hai xestión de cara á procura de investimento por parte doutras administracións».

«As inversións previstas ascenden a 814.500 euros dos cales case 650.000 van ser costeados a través de préstamos facendo que a débeda do Concello aumente. Do resto, 35.000 euros son de Leasings e 80.000 asúmeos a Xunta para a redacción do PEPRICH. O Concello ten previsto aportar uns 980 euros», añade. Para Sanjurjo, el anexo de inversiones «deprime a calquera. A cifra prevista de investimentos por parte da Deputación e do Estado é de 0 euros nos dous casos».

El Partido Popular hace también hace una lectura opuesta de la deuda: «O endebedamento previsto para o ano 2020 fará que o noso Concello pase a ter una débeda total de case 1,4 millóns de euros. Segue sendo curioso que os que presumen de sanear as contas do Concello fagan medrar o montón dos cartos que debemos. Isto prodúcese pola súa falta de traballo, ou por un traballo ineficaz, para buscar financiamento procedente doutras administracións».

El Concello deja sin repartir ayudas para rehabilitar casas por falta de demanda

El Concello de Ribadeo ha dejado dinero sin repartir para mejorar viviendas en el ámbito del Área de Rehabilitación Integral (ARI) del casco viejo de Rinlo y de Ribadeo. En concreto, de Rinlo se registraron 9 peticiones de subvención, de las 12 autorizadas según convenio; y del casco de Ribadeo, solo 14 de las 24 disponibles, de modo que el Concello aún está en disposición de subvencionar 13 obras más (3 en Rinlo y 11 en Ribadeo). Para que este dinero no se pierda, se abrirá una nueva convocatoria para solicitar subvenciones, que deberá ser aprobada por el pleno. La cuantía de la subvenciones llega a los 15.000 euros.

«É unha magoa ter que devolver estes cartos á Xunta e ó Estado, polo tanto, como aínda o prazo para facer estas rehabilitacións non remata hasta novembrao de 2021, según os técnicos temos tempo para abrir unha nova convocatoria con este remante, con este diñeiro que quedou sen empregar, para que todos os propietarios de inmobles podan volver a presentar proxectos de rehabilitación», señaló el alcalde, Fernando Suárez.

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
0 votos
Comentarios

Ribadeo subirá el gasto social en 2020, pero invertirá menos en obras