Unas 300 personas reivindican en Celeiro controlar la población del lobo

Ramón González Rey VIVEIRO / LA VOZ

OUROL

Participantes en la concentración en Celeiro contra los ataques del lobo
Participantes en la concentración en Celeiro contra los ataques del lobo XAIME RAMALLAL

Claman ante los ataques que «a xente do rural tamén é especie protexida»

06 oct 2021 . Actualizado a las 23:19 h.

Unas 300 personas, según el sindicato Unións Agrarias, convocante de la protesta, participaron en una concentración en Celeiro para exigir soluciones a los ataques de los lobos, que ocurren en A Mariña -denuncian- «cada vez máis preto das casas». Con la idea de que «a xente do rural tamén é especie protexida», los participantes exigieron a la Xunta de Galicia medidas para controlar la población del cánido.

El acto tuvo lugar ante la jefatura territorial de la Consellería de Mar. Los asistentes portaban pancartas con preguntas como ‘Ministra, conselleira: os que convivimos co lobo non contamos?'. También mostraban solicitudes de ayudas por ataques del lobo «denegadas» al no encontrarse restos de las presas. «Os veciños temos medo», reivindicaban.

Hilario Moliner, de Unións Agrarias, afirma que «o lobo caza agora, en zonas como Ourol, cada vez máis preto das casas». Por ello, exige a la Xunta «un censo verídico» sobre la población del animal y que, dado que el Gobierno ha declarado el cánido especie protegia, lo que restringe las batidas, «traslade mandas zonas menos poboadas».

También reclama que «a Xunta non denegue as axudas compensatorias por ataques de lobo por falta de probas, que se axilice o cobro polas reses mortas, e que a contía das subvencións se actualice co mercado». Asistieron al acto, entre otros, la alcaldesa de Viveiro, María Loureiro, o los regidores de Ourol, José Pajón, y O Valadouro, Edmundo Maseda.

El PP defendió que la Xunta «xa está a intervir na defensa de gandeiros e veciños afectados».

Iniciativa en O Hórreo del BNG

El BNG anunció desde Foz la presentación de una proposición no de ley (PNL) en el Parlamento, que se debatirá el viernes, para reclamar «máis medios preventivos para disuadir ataques e máis recursos para compensar os danos», y que se «estudie cos gandeiros estratexias de comercialización da carne cabalar e vacún para obter prezos razoables».