«De 800 quilos producidos do noso Mel de Modeiras do ano pasado só nos sobraron seis»

y. garcia MONDOÑEDO/LA VOZ

MONDOÑEDO

CEDIDA POR FELIPE MÉNDEZ

Cristina Rubiños y su familia avanzan en Mondoñedo en la comercialización de su producto apícola, que ya cuenta con la IXP Mel de Galicia

28 mar 2023 . Actualizado a las 09:19 h.

Al lograr entrar en la IXP Mel de Galicia, Mel de Modeiras, que se produce en Zoñán en Mondoñedo, da un paso más, importante, en la producción apícola. Aprovechando el apodo familiar, pues su abuelo era Germán de Modeiras, la mariñana Cristina Rubiños Aguirre, hija de apicultor, inició esta aventura rural arropada por su pareja Felipe Méndez Hermida y de vez en cuando ayudada a pie de colmena por su hija Alazne (significa «milagros» en vasco). Su nombre viene al pelo, porque por mucho que cada vez sepamos más de las abejas nunca dejará de sorprendernos su alto nivel de organización y cómo, para lo pequeñas que son, dan vida a un producto tan grande y de tantas y tantas virtudes biológicas.

CEDIDA POR FELIPE MÉNDEZ

Antes de superar «casi un ano para entrar na IXP, por papeleo e para terminar de adaptar a sala», explica Felipe Méndez, el colmenar que tienen en Zoñán servía como excelente excusa para disfrutar en familia «do rural», hasta que «se nos ocurreu comercializar o mel para ir dándolle saída porque os quilos que producíamos ían aumentando ano en ano. Cantas máis colmeas máis producción. Unha vez tes uns puntos de venta, o seguinte paso é buscar un producto de máis calidade e iso significaba tratar de meterse na IXP. Entrar nela beneficia porque fan controis anuais para comprobar que tes todo ao día». Por ahora, Mel de Modeiras es una miel de perfil multifloral cuya composición han analizado para que el vendedor conozca qué tipo es: «Un 35% silva, 20% castiñeiro, trébol, eucalipto...». En la última campaña, indica, «de 800 quilos sobraron tan só 6». Actualmente, explica Felipe Méndez, venden en Casa Rubiños y en Claudio, en Mondoñedo, en A Tenda de Rouco en Ferreira y en O Ferrado Marelo en Ribadeo. El tarro de kilo vale 9 euros. «Tamén temos _añade_ clientes particulares de hai moitos anos, en Bilbao, Barcelona ou en Valencia».

CEDIDA POR FELIPE MÉNDEZ

«Con catro anos e medio, a nosa filla Alazne ten o seu traxe de apicultora e a veces pregúntame ‘papá, vas ás abellas?'. Da gusto ver os nenos medrar nese ambiente. O ano pasado fun ao colexio e levei unha colmea, sen abellas, á clase de infantil. Alucinaron»

Señala Felipe Méndez que el de la apicultura es «un traballo delicado e depende de como vai ir o clima». De las abejas aprende sobre todo «cómo a familia que son entre elas e a incrible organización que teñen, digna de ver. O ser humano tiña que aprender moito da organización das abellas». El año pasado realizó una actividad escolar «e os nenos alucinan», dice. Al igual que Alazne, que con cuatro años y medio ya tiene su traje de apicultora.