Afectados alegan en Mondoñedo contra varios parques eólicos y contra una línea de alta tensión

María Cuadrado Fernández
M. CUADRADO MONDOÑEDO / LA VOZ

MONDOÑEDO

Cedida

Afirman que el Plan Xeral de Ordenación Municipal ya alerta de «saturación eólica»

06 oct 2021 . Actualizado a las 05:00 h.

Un grupo de vecinos presentaron este martes alegaciones en el Concello de Mondoñedo contra los proyectos de los parques eólicos Ventisca, Boura y Monzón, impulsados por Greenalia, y cuya línea de evacuación atravesará el municipio, «desde Argomoso a Oirán, con torres de máis de 40 metros de altura».

También denuncian «a inacción e silencio cómplice do Concello, que non fixo a debida difusión da mesma -mesmo fai semanas trasmitía erróneamente á veciñanza que o prazo para alegar estaba cumprido- a pesar de contar cun PXOM de recente aprobación no que se fala da saturación eólica e mesmo se prevé que calquera nova liña eléctrica debe ser soterrada», explican en un comunicado, en el que reclaman que se actualice el Plan Sectorial Eólico: «Estes parques con aeroxeradores de 180 metros de altura, máis do dobre da Catedral de Santiago, non poden tramitarse co marco legal deseñado hai 25 anos para turbinas de 25 ou 50 metros máximo».

En sus alegaciones —explican— se indica que son proyectos «innecesarios, por ser Galicia excedentaria en electricidade, e que deben en todo caso desenvolverse outros preto de zonas deficitarias, evitando os impactos acumulativos e as perdas no transporte».

Además, al igual que alegaron decenas de vecinos de Foz, creen que estos proyectos, junto con el del parque Borrasca es uno solo, «fraccionado ilegalmente para facer máis doada a súa aprobación». Tienen previsto constituir una asociación y contactar con otros mariñanos afectados por proyectos eólicos.