Lourenzá busca turistas ofreciendo participar en el cultivo de la faba

La Voz LOURENZÁ / LA VOZ

LOURENZÁ

La nueva ruta, de un día repleto de actividad, conjuga cultura, gastronomía y arte

31 oct 2017 . Actualizado a las 05:00 h.

La Ruta da Faba, la última iniciativa para aprovechar sinergias para captar turismo y dinamizar la economía, fue presentada ayer. La propuesta, en la que participan la Mancomunidad de Municipios de A Mariña, el Concello de Lourenzá y la Xunta de Galicia, consiste en una ruta que tiene como elementos vertebradores el arte, la gastronomía y el cultivo de la faba. Durante un día se participa en visitas guiadas al monasterio y la iglesia de San Salvador, al museo de arte sacro de Lourenzá, al Pazo de Tovar, al Centro de Interpretación da Faba, al área recreativa do Muíño do Pereiro y al Miradoiro da Valiña, además de incluir degustaciones de fabas y de otros productos típicos, como el bonito de Burela o la merluza de Celeiro. También se visitan explotaciones de fabas, con la opción de tomar parte en la actividad, según la época del año, por ejemplo en el cultivo o la recogida.

Para la presentación de la ruta se eligió, ayer, el Centro de Interpretación de la Faba, en un acto en el que José Cuadrado, presidente de la Sociedade Cooperativa Terras da Mariña, explicó cómo surgió el proyecto: «Parte dunha idea da nosa cooperativa xunto co Pazo de Tovar e o Forno de Tovar de potenciar a faba de Lourenzá, coa idea de mostrarlle ao mundo e ao turista un pouquiño a trazabilidade, de onde sae. Estamos acostumados a ver a faba xa no saco envasada e despois no prato, pero moita xente descoñece o que hai detrás diso. Falamos de que é un produto caro, entón demostrarlle ao público o que hai detrás de todo iso».

La faba se sitúa así como elemento vertebrador para dar a conocer otros atractivos turísticos del concello y la zona. «É un proxecto piloto que nace en Lourenzá, pero a idea é estendelo ao resto de concellos da Mariña, Neste caso é un día aquí, pero a idea é pasalo a tres ou catro días potenciando tamén o resto de recursos turísticos de concellos. O ámbito xeográfico da faba de Lourenzá é os quince concellos da Mariña lucense, nos quince concellos hai explotacións de faba, e a idea é que este proxecto vai medrando pouquiño a pouco e facelo extensible ao resto de concellos da Mariña. É a idea, vender a Mariña como un paquete conxunto», añadió José Cuadrado.

Al acto asistieron diferentes autoridades, desde el presidente de la Mancomunidad, Alfredo Llano, y la alcaldesa laurentina, Roció López, hasta la directora xeral de Gandaría, Agricultura e Industrias Agroalimentarias de la Xunta de Galicia, Belén do Campo, o el director gerente de Agaca, Higinio Mougán, así como los alcaldes de Barreiros y Mondoñedo; el teniente de alcalde de Alfoz, Xavier Pardiñas, y la secretaria xeral do Sindicato Labrego Galego, Isabel Vilalba, entre otros.