Cuatro horas de reunión entre Concello y familias por la residencia de Foz

FOZ

Reunión entre el alcalde de Foz y las familias de los usuarios de la residencia
Reunión entre el alcalde de Foz y las familias de los usuarios de la residencia XAIME RAMALLAL

Idea comunica por escrito su renuncia a la gestión y el alcalde la acusa de «irresponsable» y de incumplir un mandato plenario para garantizar la transición de manos de un servicio esencial

18 ene 2023 . Actualizado a las 13:43 h.

En una tensa y larga reunión, de unas cuatro horas, el Concello de Foz y las familias abordaron la situación de la residencia de mayores, toda vez que la concesionaria, Idea, ha comunicado que renuncia a gestionar el servicio. Tras expirar el contrato de gestión, la empresa continuó ayer con su hoja de ruta, comunicando por escrito al ejecutivo municipal su decisión y pidiéndole que concrete a qué nueva adjudicataria debe transferir a la plantilla.

El alcalde de Foz, Fran Cajoto, lamentó que de esta forma la empresa renuncia a asumir de forma temporal la gestión y garantizar una transición de la misma a otras manos. «É unha decisión irresponsable, que incumpre un mandato plenario. A normativa obriga, de tratarse dun servizo básico, a que se continúe ofrecendo esa prestación», aseguró.

El gobierno municipal acusó a la empresa de «usar un subterfuxio legal para trasladar o servizo adxudicado a Idea á empresa Servicios Sociosanitarios de Galicia, para ameazar con presentar o concurso de acredores». Cajoto expone que el Concello «está a contactar con varias empresas do sector» para relevar a la concesionaria «e garantir ese compromiso de que se subroguen aos traballadores e que os cambios sexan os mínimos posibles».

El regidor aseguró entender «a preocupación» de las familias. «Propuxeron unha solución intermedia que xa formulou a empresa, unha xestión externalizada do servizo a través de Idea. Pero o diñeiro do Concello é de todos e cómpre contar cun informe económico e actualizar os custos da prestación», afirmó.

«Seguimos traballando e reuníndonos con usuarios e empregados para que noten a administración detrás, pero non imos prevaricar. Pido que non se use politicamente un servizo tan delicado», manifestó Cajoto, que agradeció a la alcaldesa de Viveiro que le sustituyese en Fitur, a donde rechazó acudir para mantener la reunión en Foz.

Familiares dicen que la reunión «non serviu para solventar dúbidas» sobre el servicio

Familiares de los mayores de la residencia manifestaron tras la reunión que «a xuntanza non serviu para aclarar as dúbidas que temos sobre a xestión» del centro de mayores.

Las familias insisten en que reclamaron una reunión no con el Concello, sino con todas las fuerzas políticas de la corporación, «para poder contrastar a información que ten cada unha delas e tamén que todos os grupos tiveran que espoñer diante nosa a súa posición. Doutro xeito, pouco máis temos ca unha petición de crer no que se nos di unha soa parte, coma se fose unha cuestión de fe», argumentaron. «Convocóusenos cando a decisión está tomada», lamentaron.

Los parientes de los usuarios resaltaron que están «moi contentos coa xestión da residencia e co funcionamento actual do servizo, que é inmellorable», y piden en su recogida de firmas al menos continuar temporalmente con Idea a través de una gestión externalizada.

La plantilla, de alta y que trabaja con normalidad, pide de haber cambios en la gestión una «transición suave»

La plantilla de la residencia vive con incertidumbre la controversia sobre la gestión del servicio. El geriátrico funcionaba sin embargo ayer con normalidad, y no se esperan cambios en los próximos días. «A día de hoxe (por ayer) somos traballadores de Idea e non temos outra comunicación ao respecto, nin sobre unha subrogación nin tampouco de que nos vaian dar de baixa. A compañía díxonos que non imos quedar tirados se non hai outra concesionaria que nos asuma», relataron fuentes de CC OO, que tiene los tres delegados de personal.

El sindicato solicitó al Concello que de no haber acuerdo garantice «unha transición suave» de la gestión del servicio. «Se non a hai sairemos todos prexudicados: os traballadores e tamén os usuarios. Temos un grupo de traballo coordinado e bo e gustaríanos seguir así, tal e como estamos. De vir outra empresa non sabemos en que condicións nos subrogaría nin con que esixencias viría», afirmaron.