Oposición en Foz al parque eólico, con aerogeneradores a 500 metros de las casas

María Cuadrado Fernández
M. CUADRADO FOZ / LA VOZ

FOZ

GREENALIA

Vecinos de San Martiño recogen firmas y alegan contra el proyecto Borrasca

20 oct 2021 . Actualizado a las 19:53 h.

La tramitación del parque eólico Borrasca se encuentra con nuevos escollos. Esta vez, con la oposición frontal de vecinos de San Martiño (Foz), que se han empezado a movilizar contra este proyecto impulsado por Greenalia y diseñado para extenderse por varios concellos -Foz, Alfoz, Lourenzá, Barreiros, Mondoñedo, Cervo y Xove-, pero con un importante impacto en el focense. Lo aseguran vecinos afectados de la citada parroquia y también desde el Concello, que ya trabaja en las alegaciones al proyecto.

Una representación de residentes y propietarios de San Martiño ya tuvieron hace varios días una reunión con el alcalde para pedirle su apoyo y el de toda la corporación para que este proyecto no siga adelante. Este jueves volvieron a la casa consistorial para registrar 28 alegaciones y en pocos días ya han recogido unas 80 firmas de apoyo. Destacan el impacto en la parroquia, señalando especialmente el daño que causaría en lugares como A Hermida, donde, afirman, se levantarían aerogeneradores a poca distancia de las casas.

Creen que, pese a la importancia del proyecto, la ciudadanía no está lo suficientemente bien informada y aseguran que ellos han tenido que documentarse por su cuenta. En el escrito registrado este jueves en el Concello destacan «o impacto que provocaría a instalación dos devanditos aeroxeradores -de enormes dimensións (105 metros de poste e 75 metros de aspa) e 5,6 megavatios de potencia- nas nosas vidas. Sería brutal. Situados en moitos casos a distancias de 500 metros das vivendas e co ruído incesante das aspas ao xirar, intimidan e producen unha enorme contaminación acústica e visual». No pasan por alto «as interferencias magnéticas que producirían na telefonía, internet e televisión, dificultando a nosa vida cotiá. Cómpre engadir os efectos moi negativos para a nosa saúde, dos campos magnéticos creados polas liñas eléctricas de alta tensión que pasarían a través dos nosos núcleos de poboación».

Consideran que de autorizarse el proyecto, sería el detonante para que los vecinos abandonaran el lugar: «Todo isto fai inviable a habitabilidade das nosas vivendas e da nosa forma de vida baseada en pequenas explotacións gandeiras (está comprobado o efecto negativo destas instalacións no gando) e o turismo rural, en claro auxe nos últimos anos. Esta posible nova situación, incompatible coa saúde, obrigaría a moitos habitantes destes municipios a abandonar as súas vivendas, querendo ou non, sen indemnización ningunha, algo que non é admisible...».

 

En el escrito que estos vecinos de San Martiño dirigieron al regidor también hacen constar su indignación sobre por qué se usan criterios diferentes en países de la Unión Europea: «Non comprendemos como é posible que se sigan instalando estes aeroxeradores de 180 metros de altura e 5,6 Mw de potencia consonte á mesma normativa de proximidade ás vivendas que tiñan os aeroxeradores de primeira xeración, con menos da metade de altura e a décima parte da potencia. En numerosos países de Europa esíxese unha distancia mínima de 2.000 metros ás vivendas para os aeroxeradores que se pretende instalar neste proxecto».

Desde el BNG local, tras realizar una reunión informativa para la ciudadanía, ya anunciaron en días pasados que presentarán alegaciones. También ponen a disposición de los vecinos impresos para hacer las reclamaciones.

Plazo de alegaciones

Desde el Concello, el alcalde Francisco Cajoto informó ayer que hubo dos publicaciones del proyecto en el Boletín Oficial del Estado del 18 de agosto y en el Boletín Oficial de la Provincia del 24 de agosto. «Tendo en conta esta segunda publicación, o período de alegacións de trinta días hábiles estendese ata o 5 de outubro», puntualizó.

El Concello ha contratado dos gabinetes y anuncia alegaciones

El alcalde de Foz, Francisco Cajoto, habló ayer del estudio que realiza un gabinete jurídico y otro técnico - Surco Consulting S.L. y Nergetia Consultoría y Proyectos Energéticos-, ambos especializados en parques eólicos, con el objetivo de presentar «un documento de alegacións serio e responsable». Reconoce que el proyecto del parque eólico representa un gran impacto en el municipio, especialmente para Vilaronte y San Martiño: «Hai barrios, como Vilela ou A Hermida, nos que os aeroxeradores estarían moi preto das casas, a pouco máis de 500 metros, unha distancia moi escasa dada a altura dos muíños, que chega aos 180 metros».

Aunque sostiene que la energía eólica es limpia, de futuro y hay que promoverla, puntualiza que no a cualquier coste: «E non á costa da saúde e dos intereses das veciñas e veciños do noso concello. Ademais doutras posibles afeccións, como a zona de Especial Protección de Aves (ZEPA) da Ría de Foz, a nosa principal preocupación estriba na reducida distancia ás vivendas, tendo en conta as dimensións dos aeroxeradores proxectados, e que poderían provocar molestias intensas de ruídos e afección paisaxística. En Baleares, Asturias, Cantabria, Navarra ou a Comunidade Valenciana a distancia mínima a un núcleo poboado é de un quilómetro, o dobre que se esixe en Galicia».

«Estamos para defender os intereses do concello e vámolo seguir facendo, fóra de liortas políticas. Estaremos sempre vixiantes, estudando e analizando todos os documentos técnicos», reitera el regidor focense.