El conflicto por el centro de día de Foz se salda con la dimisión de una concejala

María Cuadrado Fernández
MARÍA CUADRADO FOZ / LA VOZ

FOZ

CEDIDA

Verónica Peña renunció, el alcalde habla de manipulación y el PP pide un pleno

28 ene 2020 . Actualizado a las 05:00 h.

El conflicto que afecta de lleno al centro de día público de Foz se saldó con la dimisión de la concejala socialista del equipo de gobierno Verónica Acela Peña Castiñeira. El alcalde Francisco Cajoto confirmó este lunes que Peña renunció al acta de edila el pasado miércoles «para evitar o deterioro da imaxe do equipo de goberno e a manipulación que, finalmente e tristemente, fixo efectiva o PP». La renuncia se produjo dos días antes de que trascendieran las quejas del personal del centro de día privado Aloumiños denunciando públicamente que la concesionaria del servicio del centro de día público incumplía el contrato ofreciendo sus servicios de lunes a domingo y dando cenas, cuando la concesión oficial fija el servicio exclusivamente de lunes a viernes y solo contempla desayunos, comidas y meriendas. El coordinador de Aloumiños, José Ramón Rodríguez, denunció entonces lo que consideran un caso de «competencia desleal» consentida por el Concello, que es la entidad titular del centro de día público.

A través de un comunicado, los populares focenses instaron este lunes al Gobierno local a convocar un pleno extraordinario y a aclarar si se está incumpliendo el contrato por parte de la concesionaria de la residencia y del centro de día públicos, «ou se polo contrario estamos ante un conflito de interese de membros do goberno». Piden explicaciones al regidor porque, según el PP, Verónica Peña, concejala del equipo de gobierno y titular de las áreas de Muller, Igualdade e Inmigración, es una de las propietarias de la empresa Aloumiños. El regidor considera que la renuncia de la concejala a su acta «honra á nosa compañeira e bota por terra as falsas e malintencionadas acusacións que está a verter o portavoz do principal partido da oposición e deputado provincial, Javier Jorge Castiñeira ante un posible conflito entre o Concello de Foz e o centro de día Aloumiños no tocante á residencia. Esta renuncia desbota calquera tipo de sospeita e dá conta da seriedade e compromiso que ten o equipo de goberno co noso pobo, especialmente no eido social». También denunció «a manipulación política que está a facer o PP e o seu voceiro no referente á residencia de maiores e ao centro de día de Foz». Insistió en que tanto el Concello como él están contentos y satisfechos «co servizo que se está a prestar na residencia e centro de día, respecto ao cal non temos queixa de ningún usuario. Ante a denuncia verbal recibida no tocante ao cumprimento dos pregos de contratación, foi remitida a información de inmediato aos servizos técnicos, que son os encargados de revisar o cumprimento dos mesmos e ser garantes de que se cubra calqueira eiva administrativa (..) Ningún membro do PP se puxo en contacto con este equipo de goberno para informarse ou preocuparse da situación; mais ben ao contrario. Parece que a oposición traballa por agravar ou afondar calquera conflito indo en contra dos intereses de Foz».

Confirmó su renuncia

La edila Verónica Peña confirmó ayer su renuncia y reitera la postura y la petición de explicaciones al Concello que solicitó el personal de Aloumiños el viernes con respecto al centro de día público.

Castiñeira destaca la gravedad del asunto al ser la edila copropietaria de la empresa que denunció el caso

El portavoz municipal del PP, Javier Jorge Castiñeira, recuerda que es el Concello el máximo responsable del centro de día público y pide al Gobierno que deje de presionar y de dañar la imagen de la institución «por parte de membros do goberno e, en todo caso, que reprobe a actitude da concelleira Verónica Peña por non saber separar os intereses persoais da súa empresa dos adquiridos pola súa condición de concelleira». También solicita que se convoque la comisión de seguimiento de la residencia «para xestionar esta crise en base a informes técnicos do asistente social ou áreas competentes» y que se haga una declaración institucional en apoyo al servicio municipal.

«Chama poderosamente a atención que sexa unha empresa participada pola actual concelleira socialista e titular das áreas de Muller, Igualdade e Inmigración a que denuncie á residencia pública e acuse ao seu compañeiro de corporación e alcalde, o sr. Cajoto, de «pasividade» no que parece un claro conflito de intereses persoais de membros do goberno», señala Jorge Castiñeira.

Por su parte, el regidor confiesa que «nos resulta completamente inverosímil a petición dun pleno extraordinario para este asunto por parte do PP, sendo como son coñecedores de que está feita a convocatoria do pleno ordinario para este xoves (..) Pero en caso de que o PP e o seu portavoz non rectifiquen e dado que a lexislación obriga á súa convocatoria, o próximo xoves día 30 teremos a paradoxa de poder asistir a dous plenos, un extraordinario e outro ordinario».