Cuando los estudiantes sufren la falta de puntualidad y de asientos en el autobús para ir al instituto

María Cuadrado Fernández
M. CUADRADO BURELA / LA VOZ

BURELA

Alumnos del IES Perdouro afectados por los problemas del transporte en bus
Alumnos del IES Perdouro afectados por los problemas del transporte en bus Cedida

Alumnos que estudian en Burela afirman llegar tarde a clase por retrasos en el servicio, y ya se quejaron ante Arriva y el Concello de Foz

25 sep 2024 . Actualizado a las 05:00 h.

Martes 24 de septiembre, 8.45 horas. En la casa consistorial de Foz, el alcalde Francisco Cajoto y el concejal Ángel Fernández Neira recibieron a un grupo de focenses que estudian en el IES Perdouro de Burela «indignados porque non puideron acudir ás clases pola falta de asentos na liña regular de autobuses da Xunta». Así lo explicaban desde el Ayuntamiento, en referencia a la línea de Ribadeo a Viveiro.

«Trasladáronnos que de todos os alumnos que estaban agardando só puideron subir dous e que isto lles pasa diariamente. Tiveron que decidir entre eles quen subía e quen non. É urxente reforzar a liña para garantir asentos suficientes: estamos a falar de alumnos da ensinanza pública que perden o comezo das clases por falta de prazas. Hai que adaptar o servizo ás necesidades reais e hai que facelo xa», afirmó el regidor, quien recordó que el Concello sigue esperando una reunión con la Dirección Xeral de Mobilidade para abordar la modificación del recorrido de la línea Alfoz-Burela «e que se garanta o transporte aos veciños de Cordido e Moucide».

«Comprometémonos cos alumnos do casco a reclamar á Xunta unha solución urxente e que xestione o problema, igual que fixemos cos alumnos de Cordido», manifestó.

Solo unas horas antes, alumnos del IES Perdouro remitieron un escrito a La Voz para dar visibilidad a los problemas que sufren a diario con la línea de autocar y explicar que, además de los estudiantes, otras personas que se desplazan usando el mismo medio de transporte, para ir al hospital o para otras gestiones, padecen los mismos problemas. Afirman que en su caso, muchos alumnos llegan tarde a clase, o no llegan, «posto que o autobús sempre vai cheo e hai que esperar ao segundo bus. Para que veña temos que chamalo nós e esperar moito tempo».

Llegan tarde a clase

Afirman que esta situación se repite a diario y se exponen a recibir faltas de asistencia. Sostienen que el bus debería llegar en su horario normal a la estación de Foz a las 07.56 horas para estar en Burela (parada del hospital, próxima a los centros) a las 8.13 horas y, en muchas ocasiones, alcanza la estación focense a las 8.30 horas. «Xa nos queixamos moitas veces destes erros, pero non hai resposta e cando estás esperando o bus na estación e lle preguntas ao condutor si vai vir outro autobús, el diche que o tes que chamar tú e que non é responsabilidade súa», afirman.

Otros afectados también suscriben que «o problema xorde na estación de autobuses focense, en concreto na liña das 7.57 horas, a cal vai chea de xente, deixando sen servizo a máis dunha vintena de persoas. A maiores, dita liña chega con case media hora de retraso, impedindo que os estudantes cheguen a Burela ás 8.30, hora na que comezan as clases. Esta ausencia de asentos libres, patente desde o inicio do curso, provoca que moitos usuarios teñan que agardar ao seguinte autobús, chegando moi tarde aos seus postos de traballo, clases e consultas hospitalarias», explican. Afirman que hay quien recurre a taxis, pero no es una medida asequible para todos los bolsillos. «A empresa Arriva, prestadora do servizo, é coñecedora do problema, pero deriva aos usuarios a que contacten co departamento de Mobilidade da Xunta, o que tampouco aporta ningunha solución», explican afectados. Valoran recoger firmas o convocar concentraciones de protesta.

Desde La Voz se intentó ayer contactar sin éxito con la empresa para conocer su versión de los hechos.