La demanda de profesionales sanitarios llena las aulas en el IES Monte Castelo de Burela

María Cuadrado Fernández
M. CUADRADO BURELA / LA VOZ

BURELA

Cedida

Se duplicaron las plazas en ordinario hasta las 50 en el ciclo de Coidados Auxiliares de Enfermería

18 sep 2021 . Actualizado a las 05:00 h.

La demanda social de profesionales sanitarios se traduce en las aulas. Desde la dirección del IES Monte Castelo de Burela, donde se imparte el Ciclo Medio de Coidados Auxiliares de Enfermería (CAE), afirman que «este ano duplicáronse as prazas en ordinario, pasando de 25 a 50. Na actualidade hai 46 alumnos matriculados, pero, segundo o número de solicitudes que continuamos recibindo e a lista de espera actual, prevese que o 21 de setembro se complete a matrícula na segunda adxudicación extraordinaria».

La directora del centro, Carmen Castelao, recuerda que también imparten este ciclo en la modalidad de adultos: «Neste caso, a oferta é modular (pódense cursar módulos soltos) e as clases son polas tardes. As 25 prazas ofertadas atópanse tamén practicamente completas, salvo algún módulo como FOL no que aínda queda algunha libre. A previsión é matrícula completa».

Desde la dirección del centro son conscientes de que la demanda de estas plazas se corresponde con un «incremento da demanda social que hai destes profesionais, que veu impulsada pola pandemia. Outra das causas é que continúan sendo ensinanzas LOXSE, polo que a titulación se pode obter en apenas ano e medio. O feito de que o noso alumnado poida facer as prácticas nun referente comarcal como o Hospital Público da Mariña, o HULA, residencias da terceira idade públicas e privadas o incluso clínicas dentais, fan estes estudos moi atractivos. As prácticas en institucións europeas non se pararon durante a pandemia, de feito, na actualidade temos un alumno en Potenza (Italia) facendo as prácticas de CAE, ó que se suma outro do Ciclo Superior de Ensinanza e Animación Sociodeportiva, que está en Praga».

¿Cómo encajaron la ampliación de plazas? «Supuxo unha adaptación de espazos moi complexa. Aínda que non se recibiu unha dotación económica específica, conservamos a aula e o taller que viñamos empregando e acondicionamos unha segunda aula para poder albergar ó segundo grupo de ordinario en horario de mañás, o que implicou unha reubicación dos grupos da ESO e Bacharelato», explica.

Demanda en el BAC de Artes y prácticas de ciclos en el extranjero

En el IES Monte Castelo ofrecen en ordinario ESO y Bacharelato en las modalidades Científico-Tecnolóxica, Ciencias Sociais, Humanidades y Artes. Sobre esta última, desde el centro recuerdan que son el único centro mariñano que la imparte y destacan la notable demanda.

En adultos, ofrecen ESA y Bacharelato semipresencial: «O noso IES é o único de Galicia no que se realizan as probas do BAC a distancia do IES San Clemente. Ademais, dirixido a este colectivo tamén ofertamos unha formación específica de español para estranxeiros, de gran demanda na vila».

La oferta formativa se completa con el Cuale de inglés en los niveles A1, A2, B1 y B2, así como de francés en los niveles A1 y A2. «A matrícula é gratuita e permite ó alumnado acceder ás probas de certificación da Escola Oficial de Idiomas (en el centro funciona la sección de la EOI de Viveiro)», indican desde el instituto mariñano.

En lo que respecta a la Formación Profesional, imparten tres ciclos cuyas prácticas se pueden realizar en el extranjero en el marco de programas Erasmus Plus: Ciclo Superior de Química e Saúde Ambiental (matrícula abierta), Ciclo Superior de Ensinanza e Animación Sociodeportiva, «con trinta alumnos de novo ingreso en primeiro, máis outros trinta en segundo» y Ciclo Medio de Coidados Auxiliares de Enfermería.

Nuevo equipo y una de las directoras más jóvenes de Galicia

Este curso se estrena un nuevo equipo directivo encabezado por la ribadense Carmen Castelao Cora como directora. Es profesora de Lengua Castellana y Literatura y fue nombrada para este cargo a los 33 años, por lo que en junio se convirtió en una de las directoras más jóvenes de institutos gallegos. Dolores Rivero González es vicedirectora y profesora del departamento de Tecnoloxía; Eugenia Orizales Lage, secretaria y profesora del departamento de Inglés; Carmen María Barcia Fernández, jefa de estudios y profesora del departamento de Economía, y Raúl Vallina Puente, jefe de estudios de adultos y profesor del departamento de Bioloxía y Xeoloxía.