El alcalde de Barreiros insta a Sanidade a cubrir las bajas médicas «de inmediato»

Fuente Parga trasladó las quejas por la falta de pediatra al director de Saúde Pública


/ la voz

Ante las quejas vecinales por deficiencias en los servicios sanitarios más próximos, algunos alcaldes reaccionan y piden explicaciones a la Xunta y al Sergas. Entre los últimos casos figura el del regidor de Barreiros, Alfonso Fuente, que este viernes envió una carta a la Dirección Xeral de Saúde Pública de la Xunta instándole a que cubran «de forma inmediata» las bajas médicas en el centro de salud local. Entre otros, Fuente insiste en los problemas que genera la falta de pediatra, denunciando así un caso que han criticado en repetidas ocasiones los partidos de la oposición municipal.

«Ocasiona retrasos nas vacinas, na atención e nos tratamentos que precisan nenas e nenos deste concello», explica el alcalde, que asegura que esta situación crea incertidumbre entre los padres y madres de los menores que necesitan atención sanitaria. «Pedimos que se cubran esas baixas de inmediato, porque non se está atendendo o calendario de vacinas e cremos que é importante que se faga así (... ) É un servizo que xa o temos unha serie de días á semana e o que pedimos é que se cubra esa baixa, que se atenda de inmediato». Conscientes de los problemas para encontrar sustitutos, el alcalde no quiere que sus vecinos «sexan cidadáns de segunda».

Dudas con las vacunas

El regidor le comunica al director general que «en ocasións anteriores, e actualmente estase a repetir, cando a persoa que ocupa dita praza de pediatra se atopa de baixa, non se produce unha substitución da mesma e o servizo pediátrico deixa de prestarse de forma indeterminada». Asegura que hay padres y madres que llevan a sus hijos a médicos de cabecera «e autorizan aos médicos de cabeceira a colocar esas vacinas, que se están poñendo por parte dos ATS do centro médico».

El PSOE barreirense alerta de la supresión de un médico, el Sergas lo niega y garantiza pediatra a 731 niños de 3 concellos

El PSOE barreirense aseguró ayer que el PP «baralla desfacerse dun médico de atención primaria, para aforrar custes». La portavoz Carmen Veiga apunta que el Sergas no puede aplicar las ratios normales «porque durante máis de 5 meses ao ano a poboación aumenta ata as 15.000 persoas». Ya avanzó que presentará una iniciativa instando al Concello y a la Xunta a garantizar servicios. Desde el Sergas niegan las acusaciones. «É absolutamente falso que se vaia a suprimir unha praza de médico no centro de saúde», explican, a la vez que puntualizan que en el ambulatorio trabajan tres médicos de familia y que uno que se jubiló recientemente está siendo sustituido. «Esperamos que en febreiro se convoque xa a praza para cubrila de forma estable». En relación a la actividad de los tres médicos, aseguran que uno cuenta con 885 tarjetas sanitarias, otro con 820 y el tercero, con 884. Recuerdan que «a ratio considerada adecuada polas sociedades científicas é de 1.500 tarxetas sanitarias/facultativo» y lamentan que «se faga un uso partidista da sanidade pública».

Con respecto a las quejas por el servicio de pediatría para los centros de salud de Mondoñedo, Barreiros y Lourenzá, desde el Sergas aseguran que toda la población pediátrica «está a ser atendida con total garantía». Reiteran que la pediatra que presta servicio en Mondoñedo está «en situación de IT e está a ser substituida na medida das posibilidades xa que, como é sabido, non hai pediatras nas listas de contratación (..) Aínda así, dita profesional está a ser substituída en horario de tarde, dous días á semana, concentrando dita atención no centro de saúde mindoniense, xa que é o que se atopa aberto en quenda vespertina».

Servicios en Mondoñedo

La atención pediátrica, a la espera de la incorporación de especialista, se presta de la siguiente forma: «Concentrouse a asistencia pediátrica no centro de saúde de Mondoñedo para atender o seguimento dos recén nados e o seguimento dos nenos sanos dentro do programa

Neno San

(seguimentos e controis periódicos e programados a nenos sanos). A actividade non programada e/ou urxente é asumida polos médicos de familia de cada un deses centros de saúde todos os días da semana e en cada un dos centros, sen necesidade de que os nenos teñan que desprazarse a outras localidades».

El Sergas confirma que son 327 tarjetas por facultativo de pediatría en Mondoñedo, 207 en Barreiros y 197 en Lourenzá.

El BNG celebrará un acto festivo y reivindicativo para denunciar el deficiente servicio pediátrico

Tras denunciar reiteradamente el deficiente servicio de pediatría en el centro de salud, el BNG de Barreiros ha convocado un acto lúdico-reivindicativo para el domingo 27 (12 horas) en la Praza do Concello. Habrá espectáculos para los menores y está pensado para que puedan acudir «as nenas, os nenos, nais, pais, avós e avoas e calquera persoa que queira defender que os servizos sanitarios que se presten en Barreiros sexan propios do século XXI», explicó la responsable del partido a nivel local y comarcal, Ana Ermida. «No noso concello, sistematicamente o Sergas deixa sin cubrir a praza nos casos de permisos da profesional. É fundamental que a veciñanza se mobilice e que as persoas afectadas ou preocupadas polo continuo deterioro da sanidade no centro de saúde fagan oír as súas queixas publicamente (..) As nenas e os nenos son o futuro deste concello e deste país e deixalos sin atención pediátrica é, ademais dun acto de inxustiza con respecto aos que residen noutros lugares, un acto de desconsideración e de falta de humanidade».

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
1 votos
Comentarios

El alcalde de Barreiros insta a Sanidade a cubrir las bajas médicas «de inmediato»