Mariñasec lava ropa de cama y manteles de 50 hoteles y restaurantes entre Tapia y O Vicedo
09 sep 2024 . Actualizado a las 09:27 h.Sábanas, mantas, toallas, colchas, edredones, manteles o servilletas de unos cincuenta restaurantes y hoteles situados entre Tapia de Casariego y O Vicedo son lavados, planchados y doblados de manera regular en las instalaciones de Mariñasec, una tintorería y lavandería industrial con sede en Xove que ha duplicado su carga de trabajo debido al fortísimo incremento que está experimentando el turismo en A Mariña. Especialmente tras la pandemia del coronavirus, cuando la comarca comenzó a atraer a un mayor número de visitantes. «Despois do covid aumentou moito o volume de traballo», expone Iria González Veira, gerente de un negocio que lleva tres años habilitando un turno de noche durante los meses de julio y agosto para dar respuesta con solvencia al elevado número de pedidos. «Durante todo o ano traballamos só en horario de mañá, de oito a dúas, nunca traballamos pola tarde, pero no verán temos que facer dúas quendas, unha de dez da noite a seis da mañá, e outra de seis da mañá a dúas da tarde», explica la fundadora de una empresa que actualmente cuenta con locales en Xove (calle Tomás Mariño Pardo) y Viveiro, donde posee una tintorería con autolavado en Cantarrana (edificio Parquemar) y otro autolavado en Lodeiro.
«Que os clientes estean contentos co que fas é o máis importante. Sénteste ben cando che din: ‘O verán saíu xenial’», Iria González Veira, gerente de Mariñasec
Tras cursar el Ciclo Superior de Administrativo en el IES María Sarmiento de Viveiro, ser socia de una planta de hormigón y agente del Banco Santander, Iria González se animó a montar su propio negocio en el 2010. No tenía experiencia, pero confió en su instinto. «Se quería ir á tintorería tiña que ir a Viveiro ou a Burela porque en Xove non había nada, así que me animei. Asesoráronnos ben e ata hoxe, que estamos contentos», subraya la emprendedora, que empezó con una lavadora, una secadora, una planchadora industrial pequeña, una plancha normal y una máquina de seco. Los autoservicios llegaron más tarde. «A xente era algo reacia ó principio. Ofrecías o servizo, pero aquí iso non se estilaba. Agora, en cambio, é moi demandado porque os pisos son cada vez máis pequenos e así a xente leva todo lavado e seco», dice.
Una planchadora industrial plancha y dobla sábanas de hasta 2 metros
Una planchadora y plegadora industrial que plancha y dobla sábanas o manteles de hasta dos metros de longitud sin ninguna dificultad es uno de los tesoros de la lavandería Mariñasec. «Estamos moi contentos. Traballamos cunha empresa da Coruña que ten máquinas fabricadas en Barcelona, Girbau. Se temos calquera incidencia, no mesmo día xa nola veñen resolver», destaca Iria González, que también cuenta con cuatro lavadoras industriales (dos con capacidad para 23 kilos de ropa y dos de 55) o tres secadoras con capacidad para entre 40 y 60 kilogramos.
Siete mujeres y un hombre trabajan todo el año en horario de mañana, de ocho a dos
Siete mujeres y un hombre forman parte de la plantilla de Mariñasec. Entre ellos están los padres de la fundadora, María Jesús y José Manuel, que trabajan mano a mano con su hija a diario. «Miña nai está na lavandería, e meu pai ocúpase de facer o reparto porque recollemos e levamos toda a roupa dos hoteis e restaurantes. No verán saímos ás seis da mañá para que os clientes teñan todo a primeira hora, e así tamén nos evitamos ter que andar polo centro de Ribadeo ou de Viveiro ás doce da mañá», explica Iria González.
El horario continuo de mañana, que implantaron tras el covid, ayuda a los ocho trabajadores a conciliar y a vivir, al tiempo que aumenta su productividad. «Falo todo do tirón e estás moito máis contento que cando tiñas que partir a xornada», apunta.