David Neira, ebanista y restaurador que abre un taller asegura que es más económico camperizar una furgoneta que comprarla de serie; por unos 30.000 euros dice que puede transformar cualquier vehículo
21 ago 2023 . Actualizado a las 18:25 h.«Eu son ebanista e restaurador de profesión. Levo dende os 16 anos traballando como carpinteiro, polo que as curvas nunha furgoneta non me supoñen un problema», bromea David Neira, profesional de la madera con un taller en Foz, que acaba de inaugurar su nuevo proyecto: A Mariña Camper, situado en Bao Vilatuixe Santa Cilla, en el municipio focense.
Esta propuesta surge de la idea de Neira de utilizar sus conocimientos en ebanistería para transformar y reparar furgonetas o caravanas. «Actualmente hai pouca xente especializada nisto. E penso que hai bastante demanda de profesionais de madeira», asegura este carpintero, señalando que, a pesar de que tan solo lleva una semana abierto, ya tiene en el taller dos caravanas, «para pequenos arreglos», explica. «Unha chegou de Asturias, e outra de Vigo», añade.
No le resulta extraño que los primeros clientes que tenga sean de fuera de la comarca e, incluso, de Galicia, ya que asegura que, a pesar del tirón que están teniendo las autocaravanas en los últimos años, A Mariña todavía está algo rezagada. «Si que aumentou a demanda deste tipo de vehículos, xa que é unha forma moi económica de viaxar, pero de momento a presenza destas caravanas é inferior á doutras zonas», indica. No obstante, asegura que la comarca mariñana dispone de muchos servicios que hacen posible que en los próximos años se incremente este tipo de desplazamientos.
Las expectativas que baraja Neira para su negocio son muy positivas, ya que ha abierto en pleno mes de agosto, donde la presencia de autocaravanas y vehículos camperizados se duplica. «Porén, eu voume enfocar máis no traballo de inverno. É dicir, calculo que a partir de outubro me cheguen máis furgos para arranxar», explica. «A miña previsión é que na tempada de inverno teña máis traballo, polas reparacións necesarias para telas a punto no verán», añade.
«O cliente desconfía moito, xa que se atopa habitualmente con xente que non cumpre a palabra. Por iso eu prometo un servizo de calidade, para que todo aquel que veña ao meu taller quede satisfeito co resultado final», confiesa este emprendedor, que vio una necesidad en A Mariña y supo aprovecharla. «Quero dárlles tranquilidade», remarca.
«Pero o certo é que nunca hai garantías con ningún negocio. Podes abrir con todas as expectativas e que non funcione», profundiza. «Ou pode que este ano vaia máis lento e logo o próximo sexa un éxito. Nunca se sabe», elabora.
Presupuesto de las camper
A pesar de esto, la realidad es que el negocio de las autocaravanas está en auge al ser una alternativa económica para viajar y desplazarse, sin depender de establecimientos hoteleros. «Eu non é por venderme, pero podo camperizar unha furgoneta pola metade do prezo dunha de serie», afirma Neira. «Normalmente, unha furgoneta camperizada rolda os 60.000 euros, e eu poido transformala por 30.000», confirma. «Ou por menos, dependendo do que pida o cliente. Por uns 15.000 euros xa se podería ter un vehículo camperizado co básico», asegura, incidiendo en que ésta es una alternativa más económica para quienes estén pensando en adquirir una de estas caravanas, «con todos os servizos», añade.
Solo el tiempo dirá si esta «moda» continúa o si se trata solo de algo pasajero. Sea como sea, A Mariña se está adaptando a estas nuevas formas de turismo, y cada vez es más fácil encontrar aparcamientos o zonas habilitadas para este tipo de vehículos.