Vendidos 564 coches nuevos en toda A Mariña el último año, pero los eléctricos aún son excepciones
A MARIÑA
Kia, Toyota y Mercedes fueron las tres primeras marcas más vendidas, con el modelo Sportage a la cabeza; las ventas por municipios
29 ene 2023 . Actualizado a las 18:20 h.La venta de automóviles nuevos en A Mariña continuó cayendo el año pasado, tendencia que se mantiene en al menos los tres últimos ejercicios. El 2022 se cerró con 564 automóviles vendidos y entregados, con Kia (99 unidades), Toyota (82) y Mercedes (42) en el podio de honor de marcas, seguidas por Renault (36), Ford (33), Citroën (32), Hyundai (29), Seat (28), Audi (27), Volkswagen (24), Lexus (22), Dacia (20), Peugeot (17), Skoda (15), BMW (13), Volvo (6), Nissan (6), Mazda (6), Cupra (6) y Fiat (5). Los 564 automóviles totales suponen un descenso del 15 % respecto a las cifras del 2021, cuando se entregaron 666 automóviles.
Los coches más vendidos
El turismo más vendido en la costa lucense a particulares el año pasado fue el Kia Sportage, con 25 vehículos, seguido por el Toyota Corola (22), Kia Xceed (18), KIA Stonic (18), el Toyota CHR y el Kia Niro. A continuación figuran -algunos empatados a unidades- el Kia Ceed, Hyundai Tucson, Dacia Sandero, Lexus NX, Renault Arkana, Citroën C3 Aircross, Toyota Yaris Cross, Toyota Land Cruiser, Seat Arona, Toyota Yaris, Renault Captur, Lexus UX, Citroën C4, Volkswagen T-Roc, Seat Leon (7), Mercedes Vito, Mercedes Clase GLA, Audi Q3 Sport tback, Seat Ibiza, Peugeot 308, Mercedes Sprinter 300, Kia Río, Ford Transit, Ford Puma, Citröen Berlingo, BMW serie 4, Volkswagen Caddy, Skoda Kamiq, Seat Ateca, Mercedes clase A y Ford Focus.
Marca prémium
Un dato significativo es que una marca prémium, como es Lexus NX 350, se situó como el décimo coche más vendido, con 12 unidades.
Viveiro a la cabeza
Por ayuntamientos, el concello donde se compraron más coches nuevos fue Viveiro, con 105 (la misma cifra que en el 2021), seguido de Foz, con 80 (diez más que en el 2021); Ribadeo, con 78 (-20); Barreiros, con 72, y Burela, con 60 (-28). En el resto de concellos se entregaron 16 automóviles nuevos en Alfoz, 33 en Cervo, 16 en Lourenzá, 29 en Mondoñedo, 19 en A Pontenova, 9 en Trabada, 13 en O Valadouro, 3 en O Vicedo, y 31 en Xove.
Rubén López, gerente del grupo Breogán Motor en A Mariña: «Hai máis demanda que produción de coche eléctrico, pero a xente o que busca é híbrido»
Rubén López es el gerente del Grupo Breogán en A Mariña, cuyas marcas aglutinan un tercio de las ventas totales de automóviles nuevos en la costa lucense en el 2022. Explica así el éxito del Kia Sportage, como el más vendido del año: «É un coche que saíu agora, moi moderno e economicamente está ben de prezo. Kia é unha marca punteira na Mariña, cunha clientela moi fiel».
«O Toyota Corola, que é o segundo coche máis vendido no 2022 na comarca, é o máis vendido na historia, no mundo, polo cal non é raro que tamén sexa un éxito aquí na Mariña. As nosas marcas coinciden tamén coas líderes en España. Non é, pois, unha casualidade. Son marcas que teñen unha garantía moi grande, Kia sete anos e Toyota chega agora ós dez. A xente demanda híbridos e Toyota xa leva moito tempo fabricándoos e Kia está apostando por eles dende fai uns anos, cada vez con máis forza. Non hai outro segredo: unha clientela que demanda híbridos e nós temos neste momento as mellores marcas, garantía e produto», añade Rubén López.
Si bien el año pasado no fue bueno para el sector, Kia y Toyota fueron de los salvaron los muebles, explica el gerente del Grupo Breogán en A Mariña: «O ano para o sector non foi bo. Ademais, xa viñamos dunhas caídas nas vendas nos exercizos anteriores. No noso caso tivemos a sorte de contar coas marcas que máis venden, con unha estrutura de empresa moi organizada. As nosas vendas foron boas», añadió.
«Como vai ser este ano é unha incerteza, pero dende Kia e Toyota nos transmiten que imos medrar, no caso de Toyota entre un 6 e un 10 %. Pero falo das nosas marcas, non do mercado en xeral», dice Rubén López.
«Co coche eléctrico encontrámonos cun problema de subministro. Estase fabricando moi pouco e hai máis demanda que subministro. Os problema para a súa implantación segue sendo tamén que non hai moito punto de recarga aínda activo», dice. Y concluye: «Paradoxicamente, o mercado de segunda man subiu moito en España. Nós na Mariña fixemos un ano espectacular, o mellor ano de segunda man, de coche seminovo. A xente ven buscando híbrido e temos moita sorte porque híbrido solo fabricaba Toyota. Ademais, no caso do coche usado as marcas acostuman a dar un ano de garantía e nós en Toyota podemos chegar ata dez, en usado, dende a data de matriculación, e sete en Kia, tamén dende a data de matriculación. Iso quere dicir que nós estamos vendendo coches, sobre todo de un ano e dous anos, ós que lles quedan oito ou nove anos de garantía. Iso da unha confianza e seguridade absoluta ó cliente», concluyó.