«Quen xestiona neste momento a residencia de maiores de Foz?»

La Voz FOZ / LA VOZ

A MARIÑA

XAIME RAMALLAL

El pleno se reunirá mañana para ratificar la cesión del centro al Concello

25 ene 2023 . Actualizado a las 14:02 h.

Con el futuro de la gestión de la residencia de mayores de Foz pendiente de dilucidar, con la empresa Idea realizando el servicio de forma transitoria, la preocupación entre los familiares de los residentes es evidente. El PP de Foz apunta al alcalde, Fran Cajoto, de quien dice que su silencio «non é tranquilizador e ponnos a todos moi nerviosos». Por eso, le emplaza a que aclare a trabajadores, residentes, familiares y a la empresa Idea, quién asume en este momento la gestión. Este, por su parte, acusa al PP y a su portavoz, Javier Jorge Castiñeira, de buscar la confrontación y enturbiar «buscando réditos políticos ás portas dunhas eleccións. Se non quere axudar, que deixe facer ó goberno».

El caso es que desde la alcaldía no se ha contestado al escrito que la empresa Idea presentó el jueves en el consistorio, firmado por los trabajadores y por 102 familiares de usuarios de la residencia, en el que solicita al gobierno local que designe al nuevo titular del servicio, una vez el contrato finalizó el pasado 16 de enero, y realiza una oferta para asumir una gestión externalizada del centro de mayores.

«Estamos xestionando unha transición e non entramos a valorar escritos. Hai moitas disposicións legais, e para iso contamos co asesoramento dos técnicos municipais e dunha consultora. O que defende o Concello é ter unha residencia de calidade, pero que é insuficiente, con 40 prazas cando hai 150 persoas en lista de espera. Namentres, o que fixo o PP coas súas declaracións foi intentar torpedear e escusar á Xunta para que non asuma as súas responsabilidades, e sexa o Concello quen teña que cargar co custe», añadió Cajoto.

Pero el PP le reprocha que no conteste al escrito: «Os afectados non saben se o goberno local sopesa a alternativa que lle presentaron e que nós entendemos que é a máis viable: que o Concello colla o temón mentres o novo concurso para adxudicar a xestión non estea resolto». Y además de acusar a Cajoto de desprestigiar a la residencia y tirar por el suelo el trabajo «dos profesionais, da empresa e o que fixemos os políticos cando decidimos que fora municipal, para que a poidan disfrutar os focenses», le emplaza a decidir: «E se para que a residencia sexa municipal o Concello ten que aportar, pois ten que facelo, igual que outros servizos se financian en parte con fondos locais». A esto, el alcalde replica: «Diga o que diga o PP, imos ser escrupulosos co diñeiro público. O contrario sería prevaricar».

El jueves, Cajoto anunciaba que había firmado el convenio con la Xunta para la cesión al Concello del edificio de la residencia, ya aprobado por la alcaldía por decreto, y que se llevaría a pleno mañana, jueves, para ratificarlo. Sobre este punto, el PP reprocha al regidor que no estaba facultado para firmar el acuerdo, sino que la decisión corresponde al pleno. Será lo que, de hecho, se tratará en la sesión de mañana (20.30 horas) -por error, en la edición diaria de La Voz de Galicia se indica que sería hoy miércoles-. Un nuevo episodio que lleva al PP focense a reiterar sus acusaciones a Cajoto de descontrol. Y a advertir: «Todo isto xenera inseguridade xurídica e vai en contra do Concello». El alcalde, replica: «Falan sen saber, con descoñecemento».