La Xunta adelanta 150.000 euros para que A Pontenova compre, restaure y conserve el complejo histórico de la Ferrería de Bogo

La Voz

A MARIÑA

carlos florentino gavino santiso

Dentro del programa de conservación del patrimonio

05 dic 2022 . Actualizado a las 13:07 h.

La Consellería de Medio Ambiente, Territorio e Vivenda pone a disposición del Concello de A Pontenova 150.000 euros para destinar a la compra del complejo de la Ferrería de Bogo.

El delegado territorial de la Xunta en Lugo, Javier Arias, explica que "ambas administracións asinaron un convenio de colaboración con cargo ao Fondo de cooperación cos municipios de menos de 50.000 habitantes para impulsar actuacións de rehabilitación e conservación do patrimonio construído. Este programa financia, a través de préstamos sen intereses, a adquisición de inmobles para a súa posterior restauración, así como intervencións de recuperación e rexeneración urbanas".

En este caso el acuerdo firmado establece que "o Concello da Pontenova deberá repoñer os fondos percibidos nun prazo de oito anos a contar desde o 2023. A contía fixada para cada anualidade é de 18.750 euros".

Arias explicó que con esta medida "a Consellería facilita que as entidades locais acometan accións de recuperación e posta en valor do patrimonio construído, tanto para recuperar ámbitos en estado deficiente de conservación como para protexer o patrimonio cultural e arquitectónico, o medio ambiente, a paisaxe e o territorio. A convocatoria deste ano está dotada con 11,3 millóns de euros".

La Ferrería de Bogo en A Pontenova es uno de los pocos ejemplos que quedan ya de instalaciones siderúrgicas que precedieron a los hornos altos del siglo XIX en las que se transformaba el mineral de hierro en metal aprovechando la energía hidráulica. Sitúan a esta ferrería en torno a 1534; fue alquilada por la casa de Ribadeneira a Juan de Beláustegui. Su actividad finalizó en el siglo XIX debido a un incendio y de la ferrería solo quedaron en pie unas paredes y una vivienda. En 1993 la Xunta financió la restauración de la ferrería de Bogo para ser destinada a turismo como museo etnológico.