Más ofertas de traspasos en la hostelería de Viveiro en pleno agosto por falta de personal

Lucía Rey
lucía rey VIVEIRO / LA VOZ

A MARIÑA

La cafetería A Fontana, de Viveiro, otro negocio hostelero que traspasa en pleno mes de agosto
La cafetería A Fontana, de Viveiro, otro negocio hostelero que traspasa en pleno mes de agosto XAIME RAMALLAL

«Moita xente quere cobrar a axuda e ir de extra», afirman

05 ago 2022 . Actualizado a las 21:00 h.

Algo se mueve en la hostelería de A Mariña en general y en la de Viveiro en particular. En apenas 24 horas, dos negocios emblemáticos de la ciudad del Landro han anunciado que traspasan en pleno mes de agosto y por razones similares. El miércoles fue la pizzería y cervecería Sixties, de Cantarrana, la que anunció su traspaso, y este jueves la propietaria del café-bar A Fontana, situado en las inmediaciones del centro histórico y la estación de autobuses, confirmó que también quiere desprenderse del negocio. La subida de impuestos y el encarecimiento de alimentos y suministros básicos como la electricidad, entre otros, pero sobre todo la falta de personal están detrás de ambas decisiones. «No meu caso estou soa todo o día porque non hai xente competente para traballar e así non podo seguir. Levo dous anos nos que os traballadores me deixan tirada en pleno agosto, non te podes fiar xa, e así non se pode», comenta Covadonga González Miranda.

Al igual que la dueña de la Sixties, la responsable de A Fontana considera que el Gobierno central está perjudicando a sectores como el hostelero desincentivando a los posibles trabajadores. «Agora a xente gana máis na casa que traballando, e a maioría confórmase con cobrar a axuda e ir de extra, por exemplo, unha ou dúas fines de semana ó mes. Entre o que ganan de extra e as axudas non lles fai falta máis», sostiene la hostelera. Y añade: «A xente agora non está conforme con nada. Diselle a alguén que lle fas contrato e lle pagas dez euros por hora e xa lle parece pouco. Os turnos non lles gustan, traballar polas tardes non lles gusta e madrugar tampouco», finaliza.

Covadonga González, propietaria de A Fontana: «Este verán non está habendo tanta xente como pensabamos e a xente vén escasa de cartos»

En opinión de Covadonga González Miranda, el verano del 2022 no está siendo tan positivo para el sector hostelero como se preveía. «Este verán non está habendo tanta xente como pensabamos que ía haber e a xente vén escasa de cartos, non gasta tanto como gastaba antes», comenta la dueña de A Fontana. Indica que en el 2021, por ejemplo, la afluencia de turistas fue masiva y era difícil dar abasto. El negocio que dirige está emplazado en la Praza da Fonte da Area y dispone de una terraza amplia y cómoda. «O sitio está moi ben, por aquí pasa moita xente que vai comprar ou que vai visitar o centro», comenta, y señala que entre su clientela destacan los jóvenes. Algo que este verano también echa algo en falta.

«Déixante tirada»

«Que haxa tantas festas e tantos festivais estanos afectando un pouco porque os rapaces teñen moita máis oferta da que tiveron os dous últimos anos», indica la emprendedora, que se hizo cargo del negocio hostelero hace tres años. Explica que el primero fue bueno, puesto que estaba su socio «e un camareiro marabilloso». Sin embargo, a partir del siguiente verano algo se torció. «Veñen traballar rapaciños novos que ós dous días se van, que te deixan tirada en pleno mes de agosto. O ano pasado, por exemplo, quedeime soa porque a persoa que tiña non apareceu un día a traballar. E tamén agora a xente anda con moitas esixencias», señala la mujer, que tiene 31 años. A ese respecto indica que algunos camareros, por ejemplo, se niegan a realizar tareas de limpieza en en establecimiento aunque no tengan nada que hacer en ese momento. «Axiña che din que eles son camareiros, non limpadores», finaliza González Miranda, que colgó el primer anuncio de traspado antes del verano, poco antes del Resurrection Fest. Sabe que trabajo no le va a faltar. «Na hostalería sempre hai», comenta.