Foz ya ultima su gran carnaval y confía en retomar el desfile, con mascarilla

RAMÓN GONZÁLEZ FOZ / LA VOZ

A MARIÑA

XAIME RAMALLAL

Se usará mascarilla y se barajan medidas para evitar aglomeraciones

24 ene 2022 . Actualizado a las 05:00 h.

El Concello de Foz prepara desde hace meses la fiesta quizá más esperada del año para los focenses, el Carnaval. A expensas de la evolución de la pandemia, que sigue golpeando con fuerza A Mariña, y también a la espera de un protocolo específico de Entroidos comprometido por la Xunta, el gobierno local aclara dudas sobre la celebración. Se retomará, de no haber contratiempos, el desfile, previsto para el 26 de febrero. Eso sí, los participantes deberán llevar máscaras y el ejecutivo municipal baraja medidas para evitar aglomeraciones de público.

«Estamos un pouquiño á expectativa da pandemia, pero o que estamos a facer é organizalo coas medidas actuais. Permanecemos á espera do procotolo específico da Xunta para estas celebracións, e basearnos daquela nel. Pero xa estamos organizado o Entroido tendo en conta as medidas vixentes actualmente para conter a pandemia», precisa la edila de Facenda, Emprego y Cultura, Inés López Couto.

Test en el ágape de coronación

El aperitivo del desfile es la cena de coronación del rey del Carnaval, Roberto Gómez Lende. El ágape, previsto para el 19 de febrero, será esta vez diurno. «Vai ser unha comida, polas restricións horarias», concreta la concejala. El Concello abrió un plazo para inscribirse los pasados días 17 y 18 de enero, y se cubrieron las alrededor de 300 plazas disponibles en la carpa de la Sala Bahía. «Todos os asistentes terán que ter un certificado covid. Ademais, faranse test de antíxenos á entrada do recinto. Obviamente, quen dea positivo non poderá entrar», concreta.

López Couto añade que durante la comida «aplicaranse todas as medidas que agora mesmo hai vixentes, como mesas de como máximo oito persoas, distancia interpersoal e aforamentos». Aunque la inscripción está cerrada, las personas que quieran anotarse en reserva pueden hacerlo, a la espera de que haya alguna baja para poder asistir.

En cuanto al desfile, «en principio e á espera das medidas que aprobe a Xunta, será similar ao de sempre. Os grupos desfilarán con máscaras. Estamos revisando as medidas para ver se introducimos algunha novidade, pero non debera haber problema: haberá distancia entre o público e os participantes e tamén daqueles que desfilen entre eles. A verdade é que temos un pouco de incerteza, porque o Carnaval de Foz require de tempo de organización e traballamos co que temos», resalta.

La principal preocupación es que no se acumule público en las zonas en las que en las ediciones anteriores a la pandemia hubo más aglomeraciones. «Estamos barallando posibilidades para controlar esta cuestión, en áreas coma a da curva do bar Xoyma e outras. Buscaremos a maneira de que a xente non se acumule», indica López Couto.

En lo relativo a las actividades en interiores, «como as coplas, celebraranse con público en asentos. Tentaremos marcar aforamentos para que cumpran coas medidas covid. Na maioría dos casos, aqueles actos que se celebraban na Sala Bahía terán que ser na carpa, para ter máis espazo», concreta la edila.

El gobierno local trabaja para perfilar «un protocolo de medidas específico para cada un dos actos de Entroido, de xeito que a xente saiba que facer en cada momento e teñamos a maior das seguridades».

El Entroido de Foz en 2021 fue virtual, y el del 2020 se celebró unos quince días antes de comenzarse a notar las consecuencias de la pandemia en España. «Confiamos en que se poida organizar neste 2022 e pensamos que é importante facelo. Os veciños, aínda que sexa con máscaras, queren quitar os traxes do armario e volver desfrutar», concluye.