Un plan de turismo de futuro para A Mariña

y. garcía FOZ / LA VOZ

A MARIÑA

CEDIDA

Si se lograse, el Plan de Sustentabilidade Turística aprobado por la Mancomunidade supondría una inversión de tres millones de euros entre 2022 y 2024

07 may 2021 . Actualizado a las 05:00 h.

Hemos visto crecer turísticamente la comarca de A Mariña, año tras año, cómo ha ido dando sus pasos en ese sector, ahora limitados por la pandemia. Desde su estreno en Fitur y otras ferias monográficas, hasta el crecimiento hotelero y hostelero, el atractivo del turismo slow, el auge de rutas guiadas, el despegue de As Catedrais, el tirón de O Fuciño do Porco y otros rincones, la valoración de la comarca fuera de sus fronteras figurando por ejemplo en publicaciones internacionales de relieve, el interés creciente por el Camiño do Mar, el aumento de la oferta en ocio y aventura, los festivales con el gran Resu a la cabeza, la expansión de fiestas temáticas, etc... Y toca seguir mirando hacia adelante, a un futuro próximo con tres millones de euros en juego. Es el Plan de Sustentabilidade Turística para A Mariña Lucense, que acaba de ser aprobado en el último pleno de la Mancomunidade de Concellos da Mariña, según informó ayer su presidente Fran Cajoto, tras mantener «reunións de traballo cos concellos e co tecido turístico empresarial para analizar a nova convocatoria onde foi presentado e analizado». Y recibió consenso.

Impulsar desarrollo comarcal

Recordando que el objetivo de dicho plan es «impulsar un desenvolvemento turístico sostible e rentable na Mariña, cunha visión do turismo a medio e longo prazo», esa posible inversión que vendría se repartiría en tres años: de 2022 a 2022. «O Estado a través da Secretaría de Estado de Turismo financiaría o 45%, a Xunta de Galicia outro 45% e a Mancomunidade financiaría o 10% restante», explicó. Pormenorizadamente, los «eixos» con mayor inversión serían los de «márketing e intelixencia turística» (hasta 600.000 euros) para comercializar y promocionar el destino, y el llamado «Crecemento sostible, no que se consignan algo máis de 1,6 millóns de euros» y donde se contemplarían acciones «de turismo cultural como a ampliación das audioguías ficcionadas, a reactivación da Ruta de Pardo de Cela, o turismo activo, ecoturismo ou deportivo a través de rutas de sendeirismo, cicloturismo ou BTT; a posta en valor do turimo xeolóxico e de observación de aves; o turismo gastronómico e o agroturismo poñendo en valor o produto e os produtores locais; o turismo slow creando e consolidando produtos existentes; o Camiño do Mar como ruta a Santiago ou a creación de rutas interpretativas vinculadas aos miradoiros e aos recursos hídricos como as fervenzas da comarca».

«Debemos sacudirnos complexos e avanzar, ser un reclamo turístico tamén fóra do verán»

El presidente de la Mancomunidade de Concellos da Mariña, Fran Cajoto, participara como ponente en la nueva convocatoria para planes turísticos en Lanzarote y donde estaba presente en representación de destinos rurales costeros. La «calidade» del proyecto para A Mariña había sido valorado por la Secretaría de Estado de Turismo ya, realza, aunque «houbo que facerlle pequenos reaxustes para adaptalo á nova convocatoria». «Neste sentido —añade— hai que agradecer á Fundación Juana de Vega, financiada pola Xunta de Galicia, o traballo técnico que realizaron». También citó al portavoz del PP en la mancomunidad y alcalde de Xove, Demetrio Salgueiro, así como al vicepresidente de la Xunta, Alfonso Rueda, por los compromisos que anunciaron con este plan. «Necesitamos contar co apoio político a un plan tecnicamente impecable», agrega Cajoto, recordando que aquí suma la incertidumbre en el futuro que viene de Alcoa.

«Temos un enorme potencial —defiende—, xa que contamos cun patrimonio cultural e un entorno natural de enorme beleza, que debemos poñer en valor. Debemos sacudirnos complexos e avanzar, ser un reclamo turístico tamén fóra da tempada de verán, e que o turismo á súa vez contribúa a mellorar a cohesión territorial e frear a perda demográfica nos concellos do interior».