Las restricciones por covid impactan en la hostelería de Barreiros

María Cuadrado Fernández
MARÍA CUADRADO BARREIROS / LA VOZ

A MARIÑA

Algunos establecimientos hosteleros del municipio barreirense decidieron no abrir sus puertas hasta que mejore la situación
Algunos establecimientos hosteleros del municipio barreirense decidieron no abrir sus puertas hasta que mejore la situación XAIME RAMALLAL

El colectivo de hosteleros emite un comunicado: «Somos espazos máis seguros que moitos privados»

13 abr 2021 . Actualizado a las 09:49 h.

Algunos locales de hostelería de Barreiros (3.024 vecinos) decidieron no abrir sus puertas este lunes tras la entrada en vigor a medianoche de las medidas fijadas para un municipio que está en el nivel alto por riesgo de covid-19.

En algunos casos, fueron los hosteleros los que lo comunicaron previamente tras conocer la decisión de Sanidade. Algunos lo hicieron a través de sus redes sociales e incluso con cartelería en sus establecimientos. Otros negocios decidieron mantener servicios y hubo quienes también se limitaron al servicio a domicilio.

Desde el Concello de Barreiros recuerdan que, entre otras medidas, la hostelería podrá prestar servicio exclusivamente en terrazas, al 50 % y con cierre a las 21.00 horas (servicio para llevar hasta las 21.30 y servicio a domicilio hasta las 23.59). Las reuniones serán de un máximo de seis personas no convivientes en exterior y cuatro en interior; las bibliotecas y equipamientos culturales tendrán el 30 % de aforo y los lugares de culto, el 50 %; en los centros sociocomunitarios, cívicos y sociales permanecerán suspendidas las actividades y, entre otras, la actividad deportiva no federada individual o colectiva al aire libre será con mascarilla, sin contacto físico y en grupos máximos de 6 personas.

Recuerdan que las fiestas o verbenas siguen prohibidos, y sí está permitida la movilidad con otros concellos, salvo con Carballeda de Valdeorras, O Grove y A Pobra do Caramiñal, en nivel máximo.

«Somos espazos máis seguros que moitos privados»

Comunicado da Asociación de Hostelería de Barreiros en relación ás restricións

1) En primeiro lugar, manifestamos o noso apoio e desexamos unha pronta recuperación a todas as persoas contaxiadas.

 2) Consideramos que as medidas aplicadas á hostalería non conducen a minimizar a incidencia.

 3) Demostrado é que os contaxios da contorna non xurdiron en establecementos da hostalería, senón en xuntanzas privadas, polo que volver poñer o foco no sector é culpabilizar de forma inxusta a este.

 4) Somos responsables de establecementos en permanente control por parte das autoridades e a Administración, e nos cales se vela polo cumprimento das normas e se desinfecta de forma continuada. Isto último, cando incluso os últimos estudos revelan non demostrado o contaxio por contacto de superficies. Así pois, somos espazos máis seguros que moitos espazos privados e incluso que outros espazos públicos.

 5) No caso de Barreiros, as persoas residentes no termo municipal podemos desprazarnos libremente a outros concellos galegos (excepto a aqueles en nivel máximo), polo que en lugar de eliminar un problema, este só se estaría desprazando.

6) Coa mesma, obrigar a que quen desexe facer consumos en establecementos de hostalería de Barreiros só o poida facer en terraza, trae como consecuencia unha afectación económica moi importante para estes locais, xa que as e os posibles clientes escollerán locais de concellos limítrofes para comer ou tomar algo no interior, mais aínda dada a incertidume climatolóxica que existe.

7) Non comprendemos como aqueles establecementos que dispoñen de hotel e restaurante poden empregar o interior das salas, cafeterías e comedores para hóspedes ao 50 por cento de aforo, pero este espazo se vete a quen non se aloxa no establecemento. E lembremos: ao municipio de Barreiros pode vir calquera persoa de outro concello simplemente para tomar algo, pero iso si: na terraza. Pero se decide hospedarse nun hotel, pode consumir no seu interior.

 8) Así as cousas, manifestamos o noso desacordo con estas medidas por consideralas totalmente inxustas para o sector e máis carentes de garantía de mellora da incidencia. Reclamamos que se permita un uso da hostelería igual que ao de aqueles concellos en niveis de incidencia inferiores, ou do contrario, se aporten medidas económicas compensatorias polos agravantes económicos causados.