En los coles de A Mariña se teme a enero tras superar con éxito el primer trimestre

Lucía Rey
lucía rey VIVEIRO / LA VOZ

A MARIÑA

En la Pasantía CEM de Viveiro, en la imagen, intentan que los niños recuperan el ritmo de estudio
En la Pasantía CEM de Viveiro, en la imagen, intentan que los niños recuperan el ritmo de estudio XAIME RAMALLAL

Directivas y ANPAS destacan el esfuerzo del colectivo escolar por el covid-19

27 dic 2020 . Actualizado a las 10:07 h.

«Pensei que aos quince días de empezar iamos ir para a casa, pero por sorte non foi así, aínda que pode pasar mañá!». El jefe de estudios del CEIP Plurilingüe Santa Rita de Galdo, de Viveiro, José Rodríguez Costa, evoca de esta manera el inicio del curso escolar 2020-2021. Han pasado poco más de tres meses, pero en un año que ha estado marcado por la pandemia del coronavirus puede parecer que ha pasado un siglo debido a la incorporación de nuevas rutinas escolares, al uso continuado de mascarillas y geles hidroalcohólicos o a la suspensión de actividades extraescolares, entre otros muchos cambios. «Non podemos estar máis contentos, foi unha pasada, os nenos son uns campións. Adaptáronse ás normas do patio, ás do cole... Estamos orgullosísimos deles», explica la directora del CEP viveirense Lois Tobío, Ada Adrio Folgueiro. El centro que dirige registró tres positivos por covid-19 de alumnos desde septiembre. Eran estudiantes de distintas clases y edades. «Algúns mesmo nin estaban no centro posto que cando deron positivo xa levaban tempo en confinamento, e nas clases onde houbo un positivo non houbo máis, polo que non se contaxiaron dentro do colexio», comentó.

En la idea de que los colegios han sido hasta ahora, y a diferencia de lo que muchos pensaban, «sitios relativamente seguros» coincide la presidenta de la ANPA del CEIP Plurilingüe Virxe do Carme, de Burela. «Queda mucho curso por delante y quizás enero sea una fecha más crítica que septiembre», advierte Eva María López, que quiere confiar en «la responsabilidad de todos» durante las próximas fechas navideñas a la hora de tratar de frenar la expansión del coronavirus. El colectivo de madres y padres del Virxe do Carme impulsó la compra de equipos de purificación del aire a principio de curso para todas las aulas de infantil y primaria.

El éxito, la adaptación

«El análisis de este primer trimestre es positivo en cuanto al grado de implicación de todo el colectivo escolar, desde los niños hasta los padres, los profesores, el personal no docente... El éxito es la capacidad de adaptación», añade Eva López. Desde septiembre, este colegio solo ha contabilizado un positivo de un niño, que se contagió fuera del centro de enseñanza. «En el colegio no ha habido por ahora un foco que se expande como ha pasado en las familias», completa. Ada Adrio, del Lois Tobío, también se muestra preocupada por lo que puede ocurrir en el mes de enero, cuando los niños se reencontrarán después de tres semanas fuera en las que previsiblemente habrá un mayor contacto social. «A estas alturas de decembro xa teriamos que saber como se vai empezar», reflexionó.

En Galdo, el CEIP Santa Rita es de los pocos que por ahora no ha tenido ningún caso de coronavirus. «Nós intentamos organizalo todo o mellor posible, pero está claro que organices como organices, pode pasar», señala el jefe de estudios, que resalta cómo en este tiempo se ha fomentado la formación mixta para que, si llegado el caso otro confinamiento obligase a suspender las clases presenciales, los docentes tengan más y mejores herramientas que el pasado marzo para afrontar de nuevo el desafío de impartir clase a distancia.

«Estamos tranquilos, pero preocúpanos a volta das vacacións porque aínda non sabemos se empezaremos o día 8», Ada Adrio Folgueira, directora del CEP Lois Tobío (Viveiro)

«Hay que reconocer el esfuerzo personal que está haciendo todo el colectivo escolar, porque la administración sigue cojeando», Eva María López, presidenta ANPA CEIP Plurilingüe Virxe do Carme (Burela)
«Os rapaces son moi plásticos e adaptáronse axiña ás mascarillas, ás distintas formas de entrar e saír, a estar separados nos recreos...», José Rodríguez Costa, xefe de estudos CEIP Plurilingüe Santa Rita de Galdo (Viveiro)

«Moitos pais teñen a preocupación polo tempo perdido durante o confinamento», Eva Rodríguez (Pasantía CEM, Viveiro)

En setembro do 2019, Eva Rodríguez Díaz abría en Viveiro (Granxas, 35) a Pasantía CEM para axudar a nenos a crear hábitos de estudo. Naquel momento non podía imaxinar que un ano despois a actividade de apoio e reforzo escolar que desenvolve estaría totalmente condicionada polo coronavirus. «Despois de dous trimestres sen clase, ou con clases a distancias nas que non se podía avanzar materia, os pais estaban preocupados polo nivel de ‘relaxación' ao que chegaran os seus fillos. E a actitude de moitos nenos cando empezaron este curso foi de laxitude, porque pensaban que os ían aprobar ‘por pena' ou que ían volver para a casa enseguida», comenta Eva, que neste momento dá clase a 27 nenos de entre 7 e 16 anos de luns a venres. «Desde o punto de vista persoal, os nenos son moi responsables co coronavirus. Usan a mascarilla, non comparten material, non se queixan por ter as ventás abertas aínda que faga frío...», subliña.

-Que lle preocupa aos pais neste momento?

-Moitos pais non lle poden axudar aos fillos como lles gustaría, sobre todo pola falta de tempo. E co coronavirus teñen ademais esa preocupación polo tempo perdido durante o confinamento, de que non dean alcanzado o nivel, de que recuperen e volvan coller o ritmo de estudo.

-Que tipo de axuda precisan os pequenos?

-Intento que teñan confianza e que adquiran unhas habilidades de estudo, porque cando teñen a súa dinámica eles son os que van dirixindo o seu propio traballo. Entón eu son como unha axuda, un apoio. Moitos nenos agora dependen moitísimo dos pais para estudar, quizá polo grao de sobreproteción que temos na sociedade actual cara a eles.