«As axudas do GALP son todas orientadas ao sector do mar»

M.C. BURELA / LA VOZ

A MARIÑA

Pepa Losada

Los ponentes hablaron de empleo, de marca y de mejoras pesqueras

28 nov 2020 . Actualizado a las 05:00 h.

«É moi importante que a xente do sector pesqueiro entenda que o desenvolvemento ten que vir pola súa complementariedade co resto dos sectores. Pode modernizar infraestruturas e instalacións, mellorar a presentación dos produtos..., pero se non hai esa capacidade de arrastre para que o comercio local, a restauración local, as entidades de turismo local reclamen eso, mal imos...», manifestó en el foro el técnico Jesús de la Fuente, en referencia al objetivo dos de los seis que definen la estrategia del GALP A Mariña-Ortegal; la creación y la consolidación de una imagen de marca del territorio.

Destacó que la estrategia tiene que tener cierta cohesión: «A imaxe de marca lógrase conxugando elementos diferenciadores do territorio. Non é unha marca dun produto senón a dun territorio (..) A Mariña-Ortegal é unha das zonas que máis patrimonio ten da costa galega; o número de elementos catalogados é unha barbaridade. E ambientalmente, é unha zona cunha diversidade alucinante. Estes dous elementos, se os xuntamos cos recursos pesqueiros da zona que son un referente a nivel nacional e internacional, o sector do turismo pode agrupar, vendelos e promocionalos. Esa é a maneira».

La técnica Verónica Díaz Guerreiro, que proyectó detalles de alguno de los proyectos financiados y enmarcados en los diferentes objetivos, incidió en que: «As axudas do GALP son todas orientadas ao sector do mar. Calquera proxecto turístico que queira optar a estas subvencións debe poñer en valor a cultura mariñeira, os produtos pequeiros locais, buscando sinerxias entre actividades turísticas e pesqueiras». Recordó que un 25 % del presupuesto total del GALP se destina a proyectos enmarcados en este objetivo estratégico 2, siendo el 1 (el directamente dirigido al sector pesquero) el que acapara el 45 %.

Competitividad

Llano cree que la meta debe ser conseguir la desestacionalización del turismo para tener visitantes de enero a diciembre. Mientras sonaba la rula de Burela, él destacaba en el foro el atractivo que representan para un turismo de calidad los recursos geológicos, la gastronomía, los oficios como el de las rederas... Otro de los asuntos que se abordó fue el trabajo realizado para mejorar la competitividad del sector pesquero, crear empleo y atraer a gente joven para ayudar a crear valor añadido de productos o servicios.

Público en el Foro Voz sobre las ayudas del GALP A Mariña-Ortegal
Público en el Foro Voz sobre las ayudas del GALP A Mariña-Ortegal Pepa Losada

Verónica Díaz informó sobre actividades de fomento de relevo generacional en el sector pesquero, como el programa Relevo 2020, y sobre proyectos empresariales financiados por el grupo, como apoyo a sistemas de mantenimiento como cetáreas, líneas de conservas, sistemas de gestión de envases, de pesajes automatizados...: «Son diversos proxectos e con orzamentos diferentes». Reconoció que en los últimos años se ha mejorado la formación comercial, de imagen y etiquetado en el sector, y destacó la importancia de entrelazar el sector pesquero con el turístico. Explicó que, dentro de este objetivo 1, se financiaron 60 proyectos (48 productivos y 12 no productivos) por 1.828.336 euros, «un 38 % do total que levamos financiado no período». Invitó a los interesados a consultar toda la información en la página web del grupo, o a acudir o llamar a la oficina del GALP, en Viveiro. De la Fuente insistió en que: «Nesta zona hai proxectos ligados a todos os eslabóns da cadea, de industrialización, de comercialización, de valoración de produto, de novas elaboracións de produto...».

Llano animó a dar el paso: «Aquela xente que teña algo que ofrecer, que aproveite estes fondos». Es consciente, como también se comentó entre el público, del problema que representa la falta de relevo generacional en la pesca. «Trabállase para paliar iso, para que haxa tripulación suficientemente preparada. A formación é fundamental. Desde o GALP tamén se fan tarefas de formación».

 

El 1 de marzo concluirá el plazo para presentar proyectos a esta convocatoria

En el foro se ofreció también información sobre los plazos para optar a las ayudas: «O 1 de marzo do 2021 é a última convocatoria para presentar proxectos». A través de varias diapositivas, Jesús de la Fuente explicó cómo se canalizan los fondos europeos, qué instituciones y entidades intervienen y cuál es el procedimiento de presentación, de evaluación y de aprobación de las propuestas.

El técnico indicó cómo se deben plantear los proyectos, definir los retos...: «É un procedemento administrativo bastante complexo, pero someternos a unhas obrigas é garantía duns dereitos. Ao ser concorrencia competitiva un ten que intentar que o seu sexa o mellor proxecto». Recordó que, entre otros factores, se valora la creación de empleo, el carácter innovador del proyecto, la capacidad de arrastre del territorio...

«É moi importante adecuar os proxectos á estratexia do grupo (..) Tamén tedes que saber que este fondo é compatible con calquera outra axuda que non sexa dun fondo comunitario», matizó el técnico, que recordó que el fondo vigente estará todavía activo hasta bien avanzado el año 2023.

Pendientes de la participación local para definir una nueva estrategia

Durante el foro se informó del importe que pueden recibir los proyectos, que deben enmarcarse y ajustarse a los objetivos establecidos. A corto-medio plazo habrá que definir una nueva estrategia para el programa europeo 2021-2027. «De cara ao período que vén de agora en adiante vai haber unha nova estratexia, que ides definir vós (..) É importante que en foros coma este, que en actividades que se fagan... se teña en conta que a estratexia hai que facela coa participación local (..) O que vós indiquedes pódese recoller», advirtió De la Fuente.

Verónica Díaz informó también de otras iniciativas de carácter social del GALP A Mariña-Ortegal junto a otros GALP de Galicia, como el proyecto Tanza, de empleo inclusivo: «Tamén o REMA, da rede de espazos museísticos atlánticos que se vai facer cos colexios de todo o territorio. Todos os anos facemos moitas actividades con nenos, aceptamos propostas... Se algunha empresa nos quere propor actividades, valoraranse sempre que sexan dacordo coa estratexia».