ribadeo / la voz

Cubierto en distintos puntos por una malla tridimensional desde el 2012, el pecio del galeón del siglo XVI sobresale por su estado de conservación en la ría de Ribadeo, un fondo marino altamente dinámico, con una capa de arena superficial que se desplaza por efecto de las corrientes, explican desde la Consellería de Cultura. A punto de concluir la tercera campaña de investigación impulsada por ese departamento, lo que queda del San Giacomo di Galizia se confirma como «un dos grandes xacementos localizados até o momento da súa época».

La embarcación «aporta unha importante información arqueolóxica sobre a construción naval da Coroa do século XVI». Como en «moi poucas ocasións se puideron estudar embarcacións españolas da época», desde Cultura lo consideran «de capital trascendencia no estudo da historia naval mundial».

«Dominio do planeta»

Román Rodríguez, conselleiro de Cultura; María del Carmen Martínez, directora autonómica de Patrimonio Cultural; de Fernando Suárez, alcalde de Ribadeo, y mandos de la Armada acompañaron este lunes al equipo de investigadores liderado por el arqueólogo Miguel San Claudio. En un comunicado, desde Cultura explican la trascendencia del galeón recordando que fue «a partir dos avances na arquitectura naval hispano-portuguesa do século XVI cando se produza a expansión marítima europea, que ao cabo permitiu a este continente exercer o dominio do planeta durante séculos».

Este 26 de octubre a mediodía, en la nave ribadense de Santa Cruz donde se expone parte del material extraído del San Giacomo, el conselleiro felicitó al equipo de San Claudio porque en la intervención de este año han localizado una cureña naval, «un elemento novidoso en España que consiste nun tipo de carro para montar as pezas de artillería». Una visión transversal permitió constatar que «conserva preto dun 20% da estrutura da cuberta ó longo da eslora no costado de babor».

«Interese patrimonial»

Iniciada el día 13 y con final previsto este viernes, día 30, la tercera campaña de investigación promovida por la Xunta la enmarca Román Rodríguez en el objetivo de «obter máis evidencias, facer novas descubertas e favorecer a conservación da embarcación». En las dos anteriores lograron caracterizarla, «concluíndose a existencia dunha grande cantidade de madeira estrutural cun estrato arqueoloxicamente fértil e que conserva, no seu interior, numerosos elementos de interese patrimonial e cuxa potencia se estima moi importante», apunta el comunicado de Cultura.

Miguel San Claudio lidera un equipo de experimentados investigadores internacionales

Desde Cultura subrayan la composición del equipo técnico que participa en esta tercera intervención en el San Giacomo. Liderado por el arqueólogo subacuático Miguel San Claudio, lo conforman profesores universitarios e investigadores de prestigiosas instituciones internacionales como el Centro Superior de Investigaciones Científicas, la Universidad de Valencia, la University of Texas, la University of Wales Trinity Saint David y la Newport Ship. Según la consellería, cuentan «cunha dilatada experiencia na xestión e dirección de proxectos de arqueoloxía subacuática ao longo de todo o continente europeo e americano».

Cooperación ribadense

El departamento que preside Román Rodríguez también destaca la contribución de la Armada española, «que en todo momento se amosou disposta a colaborar nesta actividade científica». Y reconoce igualmente al Concello de Ribadeo, que «achega medios e instalacións para o desenrolo da campaña», así como «outras apreciadas colaboracións, o Real Clube Náutico de Ribadeo e o C.A.S. Costa de Lugo».

«Avanzar no coñecemento da construción naval da Coroa Española do século XVI» es, junto a la conservación del San Giacomo, una de los fundamentos de la implicación de la Xunta en la investigación del San Giacomo. En la campaña que ahora remata han logrado una visión transversal del costado de babor, el de la izquierda.

Durante su estancia en Ribadeo, el conselleiro de Cultura declaró que Galicia «sitúase nun dos primeiros postos mundiais en canto á riqueza e variedade do patrimonio cultural, tamén do que está baixo a auga, por iso son importantes actuacións como esta que nos axudan a poñer en valor o noso legado subacuático».

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
5 votos
Comentarios

El galeón de Ribadeo aporta claves en el estudio de la historia naval mundial