Primera reacción de Demetrio Salgueiro, alcalde de Xove: «É o momento de que Goberno e Xunta pasen das boas palabras aos feitos»

Lucía Rey
Lucía Rey XOVE / LA VOZ

A MARIÑA

Demetrio Salgueiro, alcalde Xove, con el presidente del comité de Alcoa, José Antonio Zan, en imagen de archivo
Demetrio Salgueiro, alcalde Xove, con el presidente del comité de Alcoa, José Antonio Zan, en imagen de archivo PEPA LOSADA

09 oct 2020 . Actualizado a las 13:24 h.

El alcalde de Xove, Demetrio Salgueiro, espera que el comunicado de Alcoa llegase «dun momento ao outro». «Alcoa tiña folla de ruta, séguea e agora terán que dicir o Goberno do Estado e a Xunta, que están unidos en todo este proceso, que solución van tomar para evitar o despido dos traballadores», manifiesta el regidor del concello que, junto con el de Cervo, se ve más afectado por el proceso. En opinión de Salgueiro, «é o momento de que Goberno e Xunta pasen das boas palabras aos feitos e de actuar de maneira inmediata para que isto non se consume». «Sería inexplicable -dice- que o goberno dun país non poda facer nada ante a pretensión que ten unha multinacional para despedir a tantos traballadores e para paralizar a produción de aluminio dun país, unha produción que está declarada como esencial».  

A juicio de Salgueiro, el primer paso sería intentar volver a sentar a Alcoa a una mesa de negociación. «Pero se iso non é viable, habería que exercer todas as medidas legais e posibles para que as cubas continúen funcionando», recalcó. «As cubas son o corazón da fábrica e da Mariña. Non se pode paralizar a fábrica», apuntó. Confía en que la medidas que van a impulsar el Gobierno y la Xunta consigan que la decisión de Alcoa «sexa reversible de forma inmediata, o antes posible».

También subrayó que si la situación se mantiene, el Concello tomará medidas y decisión con respecto a la balsa de lodos rojos, a la que la planta de Alúmina seguiría derivando residuos de consumarse el cierre de la de Aluminio. «Non nos imos quedar de brazos cruzados vendo como o concello e moitos vecinos se van á ruina», sostuvo, e indicó que si Alcoa cierra finalmente la planta de Aluminio la de Alúmina tendría las horas contadas. «Creo que queda marxe para a solución. Sería o colapso de toda A Mariña. É o momento de pasar de palabras e comunicados que soan ver a algo que solucione o problema. A confianza depositada nos nosos políticos é solucionar os problemas cando surxen», concluye.