El Sergas y el BNG discrepan sobre la situación de pediatría en A Mariña

Las autoridades sanitarias confiesan dificultades para encontrar sustitutos y los nacionalistas reclamarán mejoras en el Parlamento gallego


VIVEIRO / LA VOZ

En relación con las quejas planteadas en relación con las carencias del servicio de pediatría en la comarca mariñana (las más recientes, hace días desde Ribadeo), desde el Sergas aseguran que no se está aplazando ninguna consulta: «Tampouco se aprazan as revisións. Algunhas poden retrasarse algo en función da demanda e disponibilidade de especialistas en cada momento en cada centro, pero non se apraza nada por motivos covid-19».

Las mismas fuentes sanitarias indican que la gestión de las consultas se realiza en función de la demanda, «e realízana os propios pediatras». Desde el Sergas insisten en asegurar que la estructura de atención pediátrica en la comarca mariñana no sufrió ninguna variación, si bien reconocen que continúan las «enormes dificultades» para mantener a diario esta estructura, «pois non hai pediatras substitutos nas listas de contratación aos que recurrir para cubrir ausencias que se poden xerar en calquera momento. Co cal, resulta moi difícil cubrir vacacións, ausencias por permisos, baixas... Aínda así mantemos toda a estrutura e a mesma atención sanitaria que require a poboación pediátrica da Mariña».

Revisiones

También aseguran en que las revisiones son actuaciones sanitarias que se realizan en niños sanos, que no tienen patologías: «O verdadeiramente importante é cumprir as revisións correspondentes do neno sano, sexa uns días antes ou despois, e estanse a programar todas as revisións en función da demanda e da disponibilidade de profesionais que temos en todos os centros de saúde. O mesmo acontece coas vacinacións, que se axustan ao calendario vacinal vixente e que igual que as revisións do neno sano, prográmanse sen nengún problema».

Fuentes sanitarias indican que «a atención préstaa sempre o pediatra e, en caso de ausencia, pode ser o médico de familia o que asuma, sen problema, a atención da poboación pediátrica».

Ocho pediatras

Desde el Sergas aseguran que el servicio de pediatría en la comarca no ha sufrido cambios. Indican que dos pediatras en el servicio de Atención Primaria «dan cobertura asistencial á poboación pediátrica de Viveiro, Ourol e O Vicedo».

Además, un pediatra atiende a la población pediátrica de Xove, San Cibrao y Cervo; dos pediatras lo hacen en el servicio de Atención Primaria de Burela; otro en Atención Primaria en Foz, dando cobertura a la población pediátrica de los ayuntamientos de Foz, Alfoz y de Ferreira do Valadouro; un pediatra atiende en Atención Primaria de Mondoñedo, con cobertura para Barreiros, Lourenzá y Mondoñedo, y otro pediatra presta atención en Atención Primaria de Ribadeo, con servicio para ese concello y también para los menores del municipio de Trabada.

Las quejas por la falta de pediatras llegan al Parlamento

Cargos del BNG se concentraron ayer en Ribadeo para denunciar la falta de pediatras en A Mariña y para reclamar «cobertura estable, continuada e desde o primeiro día no que se produza a ausencia dun ou dunha pediatra titular». Los diputados Daniel Castro y Olalla Rodil; la responsable comarcal del BNG y alcaldesa de Barreiros, Ana Ermida; el regidor ribadense Fernando Suárez y la diputada provincial Mónica Freire presentaron las iniciativas que se llevarán al Parlamento, entre otras instituciones, para denunciar «a grave problemática que se está a vivir na Mariña en Atención Primaria». Dicen que «hai casos que xa non son novos e que se repiten en concellos coma Xove e Cervo, con baixas da pediatra que non se cubren e sobrecargan a Burela, ou Alfoz e O Valadouro que levan reclamando varios anos ese servizo, feito que os condiciona a desplazarse a Foz onde o servizo está xa de por sí desbordado, ou os casos de Mondoñedo, Lourenzá e Barreiros que compartían servizo pediátrico nuns días e unhas horas determinadas ao longo da semana, pero que tanto as baixas como as vacacións da profesional non se cubren, cos conseguintes graves inconvintes para a poboación. E tamén no centro de saúde de Ribadeo desde hai un mes ocorre outro tanto, pois ao atoparse de baixa a pediatra e sen ter un relevo, esto provoca que se empecen a dar citas con máis de mes e medio de espera. Esto afecta ao concello de Trabada».

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
0 votos
Comentarios

El Sergas y el BNG discrepan sobre la situación de pediatría en A Mariña