«A nosa nena pequena xa canta polo pasillo,?Enerxía solución?!»

X.R., S.C. XOVE / LA VOZ

A MARIÑA

XAIME RAMALLAL

Jesús Ángel Casas y Leticia Míguez, trabajan en la fábrica

21 jun 2020 . Actualizado a las 05:00 h.

Jesús Ángel Casas Basanta y Leticia Míguez Baño, son pareja y trabajan los dos en la fábrica. Viven en Xove. Leticia empezó en 2006 y fue la primera mujer que trabajó en el área de Electrolisis. Después de tener a uno de sus hijos y de reincorporarse en el 2014, la cambiaron para Fundición, donde lleva seis años. En ese momento entra a trabajar en la planta su pareja, Jesús Ángel, en Anexos.

Él llevaba trabajando en empresas auxiliares de Alcoa desde el 2001. «Vemos o tema moi complicado -dicen-. Alguén se ten que mollar. Que nos resolvan o tema da enerxía dunha vez».

«Estamos convencidos -explican- de que somos unha empresa eficiente a nivel de producción do aluminio; o problema é o coste da enerxía, como é sabido».

«A comarca ten que ser consciente de que depende directamente da factoría de San Cibrao. Se pecha a fábrica, quedarán aquí só os xubilados e non todos».

Leticia piensa mucho en los niños. «Se esto pecha, que futuro lles vai a quedar? A nosa mais pequena xa canta polo pasillo, `Enerxía solución´!», comenta.

La pareja estos días está disfrutando las vacaciones, un tanto amargas por todo lo que está pasando. «O fillo maior recoméndalle ó pai que vaia traballar para gañar moito diñeiro por se queda sen emprego», dice Leticia.

«Temos claro -comentan- que se pecha a factoría, imos ter que marchar, e se podemos quedarnos en España tal e como está todo, xa sería unha sorte; porque a

maiores aínda está aí o do coronavirus para maior crise».

«Estamos cansados de promesas, promesas, promesas e, nada... agora ou rompe para un lado ou para o outro. Entendemos que coas subvencións que lle deron á empresa, debería de ter invertido máis ao mellor no mantenemento das instalacións, non sei. A ver que pasa. A nós danos igual traballar para uns que para outros».

Señalan que la comarca también se resintiría de producirse tantos despidos. «Hai que ter en conta que o 70 % do soldo deses 534 traballadores que din que van despedir, máis outros 400 das empresas auxiliares, queda na comarca».

Jesús y Leticia lo están pasando mal; comentan que pasan noches sin dormir por toda esta situación, dándole vueltas a la cabeza -está en el aire su porvenir y el de sus hijos y como ellos tantas familias- y deseando que esta historia pueda tener aún un final feliz.