El coordinador del Plan Especial As Catedrais, Mario Crecente: «Unha accesibilidade importante e non aproveitada é a do tren»

Y. G. RIBADEO / LA VOZ

A MARIÑA

PEPA LOSADA

El pleno ribadense aprobaría anoche la guia de futuro para proteger el Monumento Natural

11 jun 2020 . Actualizado a las 05:00 h.

«Trátase dun instrumento imprescindible para mellorar os usos públicos do entorno, para favorecer os transportes públicos e para que os centos de miles de visitantes que están vindo, sigan vindo e vaian valorando, se cabe, moito máis a marabilla que temos en Ribadeo», dijo el alcalde ribadense Fernando Suárez sobre el Plan Especial de Protección As Catedrais que se aprobaría previsiblemente anoche en un pleno extraordinario convocado, tras haber llegado a acuerdo, unánime, los grupos políticos en la correspondiente comisión informativa. Se espera que dicho plan, elaborado por Crecente Asociados, Ibader y Gau, el equipo que ganó el concurso de 2014, durante cinco años, sirva para encontrar en un futuro cercano el equilibrio entre patrimonio y turismo, como ya adelantaba ayer a este periódico el coordinador del mismo, el arquitecto Mario Crecente.

Hay que recordar que algunas líneas de actuación serán la demolición del actual restaurante, la centralización de servicios, un centro de información e interpretación, un nuevo aparcamiento con 1.300 plazas para vehículos y el aprovechamiento de la línea ferroviaria que ayudaría a descongestionar el acceso rodado al entorno Rede Natura, Reserva de la Biosfera y Monumento Natural: «É importante centralizar toda a chegada nun área que propoñemos agochada ao abeiro do pequeno noito que fai a vía do tren. Aí, conectariamos o acceso por ferrocarril e o rodado e concentrariamos aparcamentos e servizos e por suposto faríase un novo restaurante e un centro de información». El coordinador destacó como clave aprovechar ese paso cercano de la vía del tren trasladando el apadero actual de Castros porque «a praia de As Catedrais ten unha hiperaccesibilidade rodada, ao estar tan preto dunha autovía. Chegar en minutos dende a autovía á praia fai que teña o bo e o malo desa condición de accesibilidade. En cambio, unha accesibilidade que pensamos que é importante e non está aproveitada é a do ferrocarril». Y añade: «Hai que protexer, reordenar e dotar das infraestructuras necesarias para poder atender aos visitantes pero é importante tamén que non impida que os veciños sigan usando os seus terreos e fincas de forma tradicional». Y que el tirón de As Catedrais se traduzca en crecimiento económico en la comarca: «É facilitar que a xente siga facendo a súa vida nos seus terreos pero que se ao mesmo tempo hai expectativas económicas poidan ser quen de sacar proveito tamén do bo que é ter turistas e visitantes. Ese é o reto do plan».

«Os maiores valores non están na area, senón nos cantís, na paisaxe, flora e fauna. Hoxe, unha parte deses cantís a ocupan edificacións, aparcadoiros, zonas de pisadas e cun impacto enorme. O primeiro é liberar esa parte e ter o Monumento Natural en condicións» (Mario Crecente)

En su diseño participaron biólogos, arquitectos, ingenieros, economistas, técnicos de turismo, geógrafos, arqueólogos... Ha sido todo un trabajo multidisciplinar, valora Crecente, así como la necesidad de que el entorno tenga su plan a tenor de las elevadas cifras de visitantes: «En 2017, o Monumento Natural (cuns 249.000 metros cadrados) pasou dos 750.000 visitantes e en 2019 estivo cerca de 700.000». Se esperaba alcanzar la cifra del millón en el Xacobeo 2021, recordó.