«A peor das noticias para a comarca en moitos anos»

Hoy será la reunión urgente de alcaldes para valorar la decisión de Alcoa San Cibrao y su impacto en la comarca mariñana


VIVEIRO / LA VOZ

La propuesta de Alcoa de un despido colectivo en aluminio que afectaría inicialmente a medio millar de trabajadores sentó como un jarro de agua fría en la comarca. El alcalde de Cervo, Alfonso Villares, sostiene que es la peor noticia que ha recibido A Mariña en muchos años y el resto de regidores son conscientes de la repercusión que esta decisión tendría en sus municipios y en la vida de sus vecinos. El presidente de la Mancomunidade de Concellos, Francisco Cajoto, ha convocado para hoy (19.30 horas) una reunión urgente de alcaldes para analizar la situación y con el objetivo de alcanzar un frente común con el que reclamar y exigir a las Administraciones que asuman sus competencias: «Temos que esixirlle ao Goberno central que se aprobe xa ese estatuto electrointensivo e á Xunta, que faga os seus deberes dentro das competencias de industria». Cajoto recuerda: «De Alcoa comemos todos, comemos moitas familias da Mariña. Non podemos prescindir dela».

«Debemos poñernos a traballar todos de forma conxunta»

Alfredo Llano, alcalde de Burela, también habla de momento crítico. Cree que lo prioritario es «garantir os empregos». Considera que «non debemos precipitar a cuestión do peche, debemos ir mellorando as fórmulas. Debe haber unha alternativa. Goberno, Xunta, Concellos... non imos quedarnos cos brazos cruzados vendo como se desmantela unha factoría. Sabemos que non vai ser doado, pero debemos poñernos todos a traballar de forma conxunta. Agora comeza unha etapa dura de negociacións. Paralelamente hai que buscar unha solución», puntualizó el regidor burelense, que apuesta por un frente común: «Imos procurar xuntarnos todos para adoptar unha postura clara: procurar o mantemento da estrutura industrial e do emprego. Fago un chamamente neste aspecto. Xunta, Concellos, Goberno central e o conxunto da poboación debemos apoiar e traballar de forma conxunta para un futuro que dea confianza. Sabemos que é un problema colectivo e hai que buscar alternativas de xeito que a actividade continúe». Llano insiste en que esta situación «debe favorecer unha visión conxunta. Temos que defender Alcoa igual que temos que defender a pesca e todo canto temos na Mariña. Canto antes nos coordinemos e fagamos forza, mellor», matizó el regidor socialista.

«A bomba está conectada e o Goberno ten que arreglar este problema»

No se cansa de repetir que la solución está en las manos del Gobierno central, donde estuvo siempre, en este 2020 y en 2012. «Daquela, desde o PSOE, con José Blanco, Besteiro, Ismael Rego... reclamaban unha solución ao Goberno central». Quien habla es Alfonso Villares, alcalde cervense, que cree que el anuncio de despidos de Alcoa «é a peor das noticas que recibe a comarca e a provincia en moitos anos. A bomba está conectada e o Goberno central ten que arreglar este problema, e agora xa non cabe nengunha escusa». Villares tildó de «vergonzosas» las declaraciones del presidente de la Diputación y les pidió a alcaldes y a otros cargos del PSOE que dejen de engañar a los ciudadanos: «A solución está nas mans do Goberno central. Deixen de ningunear e deixen de tratarnos de tontos a todos os galegos». Lo mismo les recuerda a cargos del BNG que en 2012 exigían solución al Gobierno central. Este jueves a mediodía fue aprobada en el pleno de Cervo una moción, a instancias del PP, en la que la corporación municipal insta al Gobierno central «a poñer en marcha con carácter urxente unha tarifa eléctrica que garanta o emprego existente na actualidade na multinacional Alcoa e nas empresas auxiliares».

«Se non hai solución e a empresa dá o paso, a decisión será irreversible»

Demetrio Salgueiro, alcalde de Xove, defiende la aprobación del estatuto con las alegaciones de la empresa para conseguir un precio competitivo de la energía. «Quen ten instrumentos na man é o Estado. O PP xa se comprometeu a aprobalo se o leva ao Congreso», señala Salgueiro, que cree que al Ejecutivo central poco le importa A Mariña. «É vergonzoso que os representantes do PSOE estean coa venda nos ollos e coa mascarilla na boca. Lévase moito tempo avisando de que esta situación podía chegar. A empresa leva tres anos dando perdas e non vai estar asi continuamente. Alcoa xa leva mais dun ano dicindo que a situación é insostible e o Goberno non dá unha solución. Se non hai solución van mandar a economía dunha provincia á ruina e á indixencia a moitas persoas». Visiblemente cabreado, Salgueiro insiste en que como alcalde se debe a sus vecinos. Destaca que más del 70 % de ellos, en edad laboral, dependen directa o indirectamente de Alcoa. «Se non hai solución e a empresa dá o paso, a decisión vai ser irreversible. Nestas semanas o Estado central ten que buscar unha solución. Os números están claros. Temos moitas familias que dependen de Alcoa, xente formada e xente nova, cun futuro», recordó el regidor popular.

«Estamos nun momento límite e a solución ten que vir xa»

Francisco Cajoto, alcalde de Foz, cree que en el caso de Alcoa San Cibrao se ha llegado «a un momento límite e que a solución ten que vir xa. Se vén despois, vai ser tarde para a factoría. Non podemos prescindir da parte de aluminio porque son moitos postos de emprego directos (arredor de 500), máis os indirectos, que son outros tantos», analiza el regidor, que recuerda que existen numerosos empleos vinculados de forma indirecta a la multinacional, del sector transporte o de servicios. «Ao Goberno central hai que esixirlle o estatuto e á Xunta, que interveña en todo o que lle compete en materia de industria». Entiende que en ese plan de viabilidad de la empresa se debería abordar el tema del empleo y otras inversiones a futuro, saber qué va a ocurrir con la balsa de lodos, etc: «Ese plan de viabilidade necesita dun marco estable do prezo da electricidade». «É necesario que todos os alcaldes coordinemos a acción a levar a cabo, que a fagamos todos xuntos (..) As tres semanas de consultas informais indícannos que non hai marxe para demorar unha solución, pero pode haber marxe para evitar os despidos», puntualiza el alcalde socialista, que asegura que están en contacto continuo con los representantes de su partido en Madrid: «Todos os grupos políticos deberiamos presionar nese sentido».

«Gobierno y Xunta deben trabajar codo con codo»

«Es la noticia que nunca quisiéramos que se diera, pero creo que tenemos que hacer un frente común de todos los alcaldes». Así se explicaba este jueves la regidora de Viveiro, la socialista María Loureiro: «La competencia de energía es del Gobierno central y, de forma urgente, con la mayor celeridad, debería haber un estatuto y crear la mesa». A mayores, considera que la Xunta de Galicia tiene que asumir también la responsabilidad que le corresponde, en el marco de sus competencias. «Gobierno y Xunta deben trabajar codo con codo, en una única dirección. No podemos permitir que Alcoa cierre». La regidora cree que hay que seguir luchando. «Tanto una Administración como la otra deben ponerse del mismo bando», reitera la regidora de un ayuntamiento en el que, asegura, hace unos diez años, en torno al 30 % de los residentes en edad laboral dependían de Alcoa, con empleos directos o indirectos. «Ahora será un poco menos, pero sigue siendo una cifra muy importante para Viveiro», explica Loureiro, quien hace dos días, junto con los alcaldes de Burela y Foz, se reunió con el comité de Alcoa para abordar la situación y la preocupación de la plantilla. A petición del comité, le hicieron llegar al Gobierno central un escrito con varias reivindicaciones.

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
32 votos
Comentarios

«A peor das noticias para a comarca en moitos anos»