«Cremos que uns 350 traballadores das auxiliares veríanse afectados»

La Voz VIVEIRO / LA VOZ

A MARIÑA

PEPA LOSADA

Kike Rocha, portavoz de la plataforma, dice que 10-12 empresas trabajan para Aluminio

29 may 2020 . Actualizado a las 07:21 h.

La plataforma de las empresas auxiliares convocó una reunión ayer de inmediato tras conocer la decisión de Alcoa de iniciar un proceso de despido colectivo para 534 trabajadores de la planta de Aluminio. Kike Rocha es el portavoz de la plataforma de las empresas auxiliares y explicaba a La Voz de A Mariña al término de la reunión lo acordado: «Primeiro estivemos calculando o que suporía o peche da planta de Aluminio para as empresas auxiliares e en particular para nós, os traballadores. Cremos que afectaría a 10 o 12 empresas auxiliares, aínda que temos dúbidas aí con dúas delas, e a uns 300-350 empregados que traballan directamente en Aluminio, en exclusiva para a planta».

«Non sabemos que solución habería para eses traballadores, cantos poderían ser recolocados chegado o caso, porque hai que lembrar que é un anuncio por parte de Alcoa, aínda non é efectivo. Haberá que negociar e pelexar», señalaba luego el portavoz de la plataforma de las empresas auxiliares.

Kike Rocha comentaba en otro momento que «víñase vir, antes ou despois tiña que ser. É un golpe, a verdade é que si, duro para os traballadores en primeiro lugar e para A Mariña. Mórrenos o noso futuro. Morre tamén a comarca. Pero quédannos semanas de loita, de pelexar polos nosos postos de traballo. Tamén é de esperar que o Goberno e a Xunta de Galicia actúen, será moi importante nestas tres semanas que temos por diante», expresaba Rocha.

El anuncio de ayer fue «un palo» efectivamente para los trabajadores de Alcoa, en especial para los de la planta de Aluminio, que sería reestructurada de modo que solo operaría fundición, según señalaba ayer la empresa. Pero también será, en consecuencia, un duro golpe para los trabajadores de las empresas auxiliares. Hay que recordar que solo por la parada de cubas, de 18 cubas en electrolisis, han sufrido un ERTE 43 trabajadores de Reymogasa y de Cyrgasa.

«Está claro, está claro, sería un verdadeiro pau; hai que facer o posible, o que estea nas nosas mans, por manter os postos de traballo, evitar o peche da fábrica e das nosas empresas a toda costa», concluye Kike Rocha.