«Necesitamos un novo Executivo que dea solución ao problema de Alcoa»

La multitudinaria concentración de este miércoles en Foz precede a la del día 14 en Lugo


FOZ / LA VOZ

Cientos de personas -más de 5.000, según el comité de empresa- participaron este miércoles en una nueva concentración para exigir un precio de energía competitivo que garantice la viabilidad de Alcoa San Cibrao. Trabajadores de la fábrica y sus familias, vecinos a título particular, comerciantes y cargos públicos de diferentes partidos y municipios asistieron a la concentración convocada por el comité. El presidente del mismo, José Antonio Zan, destacó la preocupante situación «de emergencia» en la que sitúa a la planta mariñana el calendario y las características del procedimiento competitivo de subastas para asignar el servicio de interrumpibilidad.

Pendiente el comité de una reunión urgente de la mesa de seguimiento de Alcoa, el presidente insistió en que «la industria es de todos y a todos nos toca defenderla». También el alcalde focense Francisco Cajoto reconoció que se necesita «un Goberno de forma urxente. Necesitamos altura de mira política. Necesitamos un novo Executivo que lle dea solución ao problema, que garanta un prezo de enerxía competitiva». El regidor remarcó que este miércoles «toda A Mariña en Foz ten un obxectivo común. Estamos todos unidos para facer visible de novo a defensa do futuro da nosa factoría de Alcoa». No pasó por alto el riesgo de que «nun mercado mundial calquera empresa corre o risco de deslocalizarse» e incidió en la importancia de tener la electricidad más barata para poder competir con países como Alemania o Francia. «En agosto o prezo medio de venda diaria do megavatio/h foi de 45 euros, fronte aos case 65 do mesmo mes de 2018. Isto non é suficiente. Estamos lonxe aínda dos 30-35 euros megavatio que encontramos en Europa e que nos fará competir en igualdade de condicións». Durante la protesta se anunció la siguiente concentración, prevista para el sábado 14, a las 12 horas, ante la Subdelegación del Gobierno en Lugo.

Villares: «O Goberno central está enganando de forma reiterada a todos os mariñáns»

El alcalde de Cervo, Alfonso Villares, manifestó su preocupación por los cambios de criterio en la subasta de interrumpibilidad, «xa que poñen á nosa comarca nunha situación verdadeiramente crítica» al reducir más de la mitad la potencia eliminando «ademais os bloques que realmente interesan á nosa empresa do aluminio para garantir a súa viabilidade (..) O Goberno central está enganando de forma reiterada a todos os mariñáns, á comarca e a toda a provincia». Lamenta que sigan «vendendo fume sobre un suposto borrador de electrointensivas que está desaparecido, que ninguén viu». «Con estes pasos que está dando o Goberno central non só quere pechar a nosa empresa do aluminio, quere pechar toda a comarca porque nos está condenando a unha despoboación brutal e irreparable», entiende Villares: «Non se pode escusar en que está en funcións porque tanto como modificou os criterios da poxa á baixa, podíao ter feito á alza, pero cada medida que toma ou máis ben que non toma nesta materia, está a ser un completo despropósito para A Mariña».

Mesa de seguimiento

Por su parte, la presidenta del PP provincial, Elena Candia, que acompañó a varios cargos de su partido en Foz, exigió la aprobación inmediata del estatuto del consumidor electrointensivo «para garantir a pervivencia da factoría» y pidió una reunión de la mesa de seguimiento de Alcoa. Para el PP «é inaudito o total desinterese que demostra o Goberno presidido polo socialista Pedro Sánchez con respecto a Alcoa San Cibrao».

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
0 votos
Comentarios

«Necesitamos un novo Executivo que dea solución ao problema de Alcoa»