El BNG propone que la Xunta, el comité y Alcoa se unan por la fábrica de San Cibrao

L.R. CERVO / LA VOZ

A MARIÑA

Pepa Losada

El PSOE tacha de «irresponsable» al PP y lo acusa de «utilizar aos traballadores»

28 ago 2019 . Actualizado a las 22:09 h.

La situación que atraviesa la factoría de Alcoa en San Cibrao es preocupante y prueba de ello es que el goteo de manifestaciones políticas es casi continuo. Este miércoles, la portavoz del BNG, Ana Pontón, propuso la creación de una mesa de negociación en la que estén presentes la Xunta de Galicia, Alcoa y el comité de empresa «para paralizar a redución da produción e non poñer en perigo 2.000 empregos». Lo hizo tras una reunión con el comité de empresa a la que asistieron, entre otros, la diputada del BNG por Lugo, Olalla Rodil, y la alcaldesa de Barreiros, Ana Ermida, y en la que se puso de manifiesto la preocupación que existe por el futuro de una empresa que en lo que va de año ha reducido su producción en un 11%.

En opinión de Pontón, Partido Popular y PSOE son los responsables «da inestabilidade» de la fábrica mariñana puesto que «non existe un marco enerxético» que permita competir con garantías a la industria electrointensiva en el entorno europeo e internacional. «O PP goberna a Xunta e ten competencia en industria [...], e o Partido Socialista prometeu un ‘estatuto’ para as industrias electrointensivas antes das eleccións de abril e no mes de agosto seguimos sen unha solución. Sentímonos enganados polo PSOE», manifestó.

La portavoz del Bloque pidió a la Xunta «que non se poña de perfil» ante un problema que no solo afecta a Alcoa, sino que tiene consecuencias para este tipo de industria en toda Galicia. El BNG presentará iniciativas en el Parlamento de Galicia, la Deputación de Lugo y los concellos afectados para buscar una alternativa que garantice la estabilidad del complejo industrial de San Cibrao. «Motor económico da Mariña e con gran incidencia no sector industrial galego», apuntó. «En Galicia -dijo- non podemos permitirnos perder un só posto de traballo polo custe da enerxía porque ademais somos exportadores e resulta paradóxico que as empresas eléctricas sigan engordando os seus beneficios e facéndose ‘de ouro’, mentres a enerxía en Galicia non redunda en emprego e futuro».

El PSOE tacha de «irresponsable» al PP y lo acusa de «utilizar aos traballadores»

La secretaria provincial del PSOE en Lugo y diputada autonómica Patricia Otero afirmó este miércoles que el Partido Popular «está botado completamente ao monte sobre o tema de Alcoa» y actuando de manera «irresponsable». Considera que la rueda de prensa que ofrecieron varios dirigentes del PP a las puertas de la fábrica de San Cibrao este martes «amosou unha imaxe dun partido que non está preocupado polos intereses dos traballadores, e que tenta valerse deles para sacar tallada política de xeito sectario».

La dirigente socialista que se pregunta «onde estiveron durante os sete anos de Goberno do Partido Popular». «Durante toda esa etapa non se fixo absolutamente nada polos traballadores de Alcoa aos que agora o PP tenta sen moito éxito utilizar», insistió la socialista.

«O PP de Candia e de Balseiro é o mesmo que durante eses anos permaneceu pasivo, sen unha soa medida destinada a solucionar nin un só dos problemas que afectan ás industrias radicadas en Galicia. É o mesmo PP que suprimiu o Ministerio de Industria. O que non puxo en marcha nin unha soa iniciativa para solucionar nin un só dos problemas que afectan aos traballadores e ás súas familias», espetó.

Factorías de Avilés y A Coruña

Patricia Otero considera que el Gobierno de Pedro Sánchez sí está abordando la problemática situación de la fábrica que tiene la multinacional aluminera en A Mariña. «Agora é cando se están abordando medidas para asegurar a continuidade do emprego dos traballadores da factoría. Fíxose coas factorías de Avilés e A Coruña, ademais púxose en marcha xa unha estratexia de aforro para os consumidores electrointensivos que sen dúbida mellorará a situación de Alcoa en San Cibrao, sentando as bases para asegurar o emprego», sostuvo.

Los populares querían liderar un «frente común» en defensa de los empleos

Cargos públicos y dirigentes del PP en A Mariña y de la provincia de Lugo reunidos a las puertas de la fábrica de Alcoa en San Cibrao llamaron el martes a la creación de un «frente común» para defender los empleos y garantizar la viabilidad de la factoría. Acusaron al Gobierno de Pedro Sánchez de «desidia» ante la preocupante situación de un complejo industrial que afronta el segundo recorte de producción de aluminio desde el pasado mes de julio con la parada de 32 de las 512 cubas del proceso de electrolisis.

Tarifa energética estable

Los populares consideraron «imprescindible concretar» una fecha para la aprobación del estatuto que ofrecerá un marco normativo y una tarifa energética estable a industrias que consumen grandes cantidades de electricidad.