Mariña Patrimonio defiende con informes arqueológicos la existencia del Castro da Trinidade, en Mondoñedo

Asegura que existen documentos y lamenta que el Servizo de Patrimonio de Lugo intentara descatalogar el yacimiento


MONDOÑEDO / LA VOZ

El colectivo Mariña Patrimonio asegura que existen informes arqueológicos que fueron enviados a la Consellería de Cultura y que prueban la existencia del Castro da Trinidade en Mondoñedo. Indican que estos documentos "constrastan cos elaborados polo Servizo de Patrimonio de Lugo para intentar descatalogar o xacemento arqueolóxico, que impedía a expansión dunha canteira". Desde la asociación recuerdan que en el 2016 el Servizo de Patrimonio Cultural de Lugo informaba a favor de la descatalogación del yacimiento, que había sido catalogado en 1991 por la Dirección Xeral de Patrimonio. "O castro, situado entre os concellos de Mondoñedo e Lourenzá, figura no catálogo de Patrimonio como dous xacementos distintos: o Castro da Trinidade (GA27030022) e o de Flores (GA27027012), a pesar de que todos os datos indican que se trata de un só xacemento. Debido a que a tramitación para dar de baixa o xacemento se fixo dunha forma non acorde coa legalidade, na opinión de Adega e Mariña Patrimonio, ambas asociacións puxeron en coñecemento da Fiscalía en setembro de 2018 a actuación do Servizo de Patrimonio de Lugo, así como a posible destrución deste ben patrimonial polos labores extractivos".

Tanto Mariña Patrimonio como Adega consideran "que había probas documentais dabondo (seis informes arqueológicos) sobre a existencia do xacemento, polo que non se entende que o Servizo de Patrimonio de Lugo iniciara un proceso para a súa descatalogación". En un comunicado remitido este jueves, Mariña Patrimonio repasa la documentación obtenida de la Dirección Xeral "que confirma a existencia do xacemento": la ficha del Inventario de la Dirección Xeral do Patrimonio (año 1991), el informe de control arqueológico del gasoducto Ribadeo-Vilalba (1998), una prospección arqueológica intensiva (2000), el control arqueológico de la Autovía A-8 (2007-2008), el informe arqueológico del Concello de Mondoñedo (2008) y la ficha del Castro da Trinidade del Plan Xeral de Ordenación Municipal (PXOM) de Mondoñedo (2016).

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
1 votos
Comentarios

Mariña Patrimonio defiende con informes arqueológicos la existencia del Castro da Trinidade, en Mondoñedo