A Mariña se libra de casi 9 millones de velutinas tras la captura de 443 reinas

Lucía Rey
Lucía Rey VIVEIRO / LA VOZ

A MARIÑA

PEPA LOSADA

El propietario de Serpa confía en que la plaga quedará este año «prácticamente erradicada» en Viveiro, O Valadouro y Burela

22 abr 2019 . Actualizado a las 20:58 h.

Las 443 velutinas reinas que había capturado hasta este lunes en Viveiro, O Valadouro y Burela la empresa Serpa (Servicios Privados Antivelutina) han liberado a la comarca de A Mariña de cerca de nueve millones de avispas asiáticas, como asegura el propietario de la firma, José María Vázquez, que confía en que la plaga quedará este año «prácticamente erradicada» en estos tres municipios. Cada reina produce 20.000 obreras a lo largo de su vida, señala el conocido como «exterminador de velutinas», que a mediados de marzo comenzó a trampear de manera profesional el territorio de los tres ayuntamientos.

Más importante que colocar las trampas y el atrayente adecuado, declara, es localizar los puntos exactos a los que acuden las avispas reinas a comer. «Hai que captalas nos seus restaurantes», indica, antes de explicar que las camelias en flor, especialmente la variedad rizada rosada, o los salgueiros que crecen a la orilla de los ríos en lugares tranquilos y soleados, son espacios muy apreciados por las velutinas. Son los pequeños «oasis» en los que se alimentan las reinas antes de parir a las obreras, que durante los meses de verano serán las encargadas de llevarle el alimento al nido. «Unha vez que nacen as obreiras, as raíñas non volven saír, por iso é tan importante o trampeo nestas datas», sostiene el responsable de Serpa, que también anima a los particulares a colocar trampas en sus domicilios.

«Burela está invadida»

Vázquez asegura que «Burela está invadida» de velutinas, y lo corrobora con un dato. En apenas dos semanas, la empresa que dirige ha atrapado 106 avispas reinas en sus menos de nueve kilómetros cuadrados. En los más de 110 kilómetros cuadrados de O Valadouro, en cambio, la cifra se sitúa en 80 puesto que su gobierno local ya apostó por el trampeo profesional en el 2018 para proteger, entre otros, las colmenas de abejas y la rica producción de los apicultores, y la plaga quedó casi erradicada. «Calculo que no verán no Valadouro retiraremos de 30 a 35 niños, e en Viveiro, onde o ano pasado se retiraron 529, calculo que este haberá da orde de 150. A baixada vai ser espectacular», comenta Vázquez, que tiene geolocalizadas todas las trampas. Dice que el servicio que ofrece cuesta 3.000 euros más IVA, e incluye la colocación y control de un mínimo de 300 trampas hasta mediados de junio. «Aínda se está a tempo de despregar as trampas», apunta.

José María Vázquez, propietario de Serpa: «Igual que o xabarín vive no monte e non come eucaliptos porque baixa comer, a velutina ten os seus ‘restaurantes’»

O responsable de Serpa, José María Vázquez, establece unha comparación bastante clara para explicar a importancia que ten realizar o trampeo de avespas velutinas raíñas en puntos concretos a estas alturas do ano, na primavera, antes de que nazan as vespas obreiras e a plaga se multiplique danando a froita, matando as abellas que producen mel e mesmo poñendo en perigo a saúde e a vida das persoas. «Igual que o xabarín vive no monte e non come eucaliptos porque baixa comer onde encontra comida, a velutina tamén ten os seus ‘restaurantes’. Ti podes colocar un montón de trampas no monte, que non vas coller unha. O lugar onde fai o niño non é o mesmo que o lugar onde vai ir comer», apunta o emprendedor viveirense, que declara: «Aínda que non son científico, teño moito traballo sobre o terreo e ofrezo resultados».

17 raíñas no cemiterio de Area

Segundo indica, unha das curiosidades é que as velutinas buscan lugares tranquilos e nos que faga calor. «Teño comprobado que os entornos das igrexas e dos cemiterios son puntos de trampeo moi bos, e poño un exemplo: no cemiterio de Area coloquei unha trampa na que atrapamos 17 raíñas, e a que hai na igrexa de San Pedro tamén está atrapando moitas... Pode ter que ver cos canais telúricos dos que se fala ás veces», apunta. En canto ao líquido atraínte que se debe poñer nas trampas, Vázquez dá a súa fórmula: «Setenta por cento de zume de arándanos, trinta por centro de cervexa negra con alcol porque sen alcol non funciona, e colgar a trampa en salgueiros ou camelias».