A Mariña contará con un centro de recursos para la infancia

María Cuadrado Fernández
MARÍA CUADRADO VIVEIRO / LA VOZ

A MARIÑA

CEDIDA

Prestará servicio para la comarca desde Mondoñedo a partir del próximo curso

25 mar 2019 . Actualizado a las 05:00 h.

Con el inicio del próximo curso comenzara a funcionar en Mondoñedo un nuevo servicio para toda la comarca: el Centro de Recursos á Infancia Guillem Veiga Iglesias (GVI). Nace con vocación de convertirse en un punto de referencia al que las familias podrán acudir para resolver dudas, en busca de información y para conseguir recursos profesionales ante cualquier dificultad o trastornos del desarrollo educacional, sociolaboral y de otro tipo.

Tanto la psicóloga y psicopedagoga Carmen Iglesias Fuentes como Nicolás Veiga Levray, ambos impulsores y coordinadores de este proyecto, destacan la disposición del Concello y de la alcaldesa mindonienses, para acoger este centro pensado para trabajar por la inclusión de los niños con dificultades en todos los ámbitos de la vida, para prestar asesoramiento a familias desorientadas y que desconocen sus derechos, tanto a la hora de solicitar ayudas como recursos. El objetivo final: Conseguir la autodeterminación personal.

Apoyo

«Traballaremos codo con codo cos nosos socios colaboradores e servizos provinciais públicos para poder seguir coa loita pola inclusión e a búsqueda dun mundo para todos», puntualiza Iglesias, quien asegura que la ubicación del centro en Mondoñedo se debe a que fue la regidora la que, tras conocer el proyecto, contactó con ellos: «En todo momento nos deu o seu apoio mostrándose moi interesada neste gran proxecto para as necesidades das familias e nos ofreceu instalacións e medios. Non obstante, queremos darlle as grazas as Concellos que se enteraron do proxecto e amosaron interese, pero a verdade é que Mondoñedo e Elena Candia foron os primeiros e sentíamonos en débeda por darnos o absoluto apoio para poñelo en marcha. O proxecto está aberto para todos os concellos», explica Carmen Iglesias, quien lleva quince años coordinando el servicio ambulatorio de Apned, un colectivo con un presupuesto de 36.000 euros al año y que funciona gracias a la aportación de las familias (un 75 %) y de un convenio con la Diputación. Veiga será el responsable de administración del centro y participará en la formación, concienciación y actividades de tiempo libre.

¿Por qué llevará el nombre de Guillem Veiga Iglesias?

«Guillem Veiga Iglesias é/foi un neno que loitou ata a saciedade e conseguiu saír de moitas batallas pola súa vida, operacións a corazón aberto, en coma durante moito tempo, insuficiencias respiratorias graves pero que foi capaz de chegar a poder facer vida normal. Guillem é/era unha persoa especial, un sorriso e personalidade única que lle fixo loitar pola súa vida a causa dunha cardiopatía conxénita. Vivimos a loita para poder ofrecerlle os mellores servicios para o seu tratamento e intervención, non nos conformamos co que nos ofrecían. Queremos que a loita de Guillem non sexa algo banal que quedou en fracaso, vivimos para que o nome de Guillem quede na memoria de moitas familias que gracias a este proxecto recibirán información, comprensión e, sobre todo, atención axeitada ás necesidades dos seus fillos», explican los promotores del centro, padres de Guillem, que en agosto cumpliría 4 años.

El equipo del GVI, que partió de la Asociación Guillem Veiga Iglesias, creada en septiembre del 2018, ofrece charlas en institutos y uno de los profesionales es ponente del Cefore. También impulsan campañas de y, entre sus proyectos figura el de seguir creciendo «ata derivar na culminación deste gran proxecto (..) A nosa pretensión é crear unha empresa de servizos sen ánimo de lucro (..) Pretendemos que tanto os socios colaboradores como outros profesionais que son referentes na súa parcela acudan ás nosas instalacións a facer formacións para as familias, profesionais e conferencias sobre temas de suma importancia para actualizarnos para poderlles proporcionar aos nosos usuarios o mellor, así como informar de todos os recursos existentes».

«Conseguimos aunar a esta causa aos mellores expertos»

El centro atenderá a familias que busquen «xa desde o momento do embarazo, con anomalías que se poidan detectar e durante o desenrolo infantil calquera alarma e incluso despois do diagnóstico para poder recibir intervención especializada. Non falamos só de discapacidade, senón de dificultades de aprendizaxe, problemas sociais, de conducta, etc», explican. Pretenden trabajar también en intervención logopédica, psicopedagógica o de apoyo escolar y de inclusión en el tiempo de ocio y tiempo libre con niños que tengan necesidades especiales en entornos escolares, de ocio y tiempo libre.

Uno de sus socios colaboradores es la Asociación de Pais e Nais de Nenos con Discapacidade de Lugo (Apned), que cuenta con un servicio ambulatorio que tiene lista de espera. Con sede en Barreiros, atiende a 28 familias mariñanas de forma continua y a 6, puntualmente. Agradecen la colaboración de Política Social y Educación, y afirman que «conseguimos aunar a esta causa aos mellores expertos en áreas en educación, neuropediatría, xenética, xinecoloxía e obstetricia, psicoloxía, nutrición, investigación, enfermedades raras… É moi gratificante ver que conseguimos crear unha rede de moitos expertos que nos tenden a man pór e para unha sociedade mellor», explican. Ofrecen más información llamando al teléfono 677 477 525 o a través del correo veigaiglesiasguillem@gmail.com.