«É inxusto que no Tecor de Ribadeo paguemos 5.000 euros polos accidentes que provocan os xabarís na A-8»

José Francisco Alonso Quelle
JOSÉ ALONSO RIBADEO / LA VOZ

A MARIÑA

JOSÉ ALONSO

El presidente del colectivo, Luis Jartín, cuestiona la responsabilidad de Fomento en la Autovía del Cantábrico: «Pon sinais de animais soltos e lávase as mans»

10 ene 2019 . Actualizado a las 12:53 h.

«Se o mallado da A-8 está rebentado; porque temos que pagar nós polos accidentes que provocan os xabarís que entran na autovía?». Luis Jartín, presidente del tecor ?los antiguos cotos? O Faisán de Ribadeo, que agrupa a algo más de 80 cazadores, expresa así lo paradójico de su situación. «Cada vez que comeza a temporada (la del jabalí se inició en Galicia el 25 de agosto y concluirá el 3 de febrero) xa contamos con que imos ter un feixe de reclamacións por accidentes», apunta. Fruto de ellas, el año pasado tuvieron que pagar casi 5.000 euros, por dos accidentes en la A-8 en Ribadeo, y tienen varias reclamaciones pendientes. O Faisán no paga; lo hace su compañía aseguradora, a quien a su vez abonan un recibo anual que ronda los 3.000 euros, pero ante el incremento de siniestros temen que, como ya les ocurrió en alguna ocasión, las aseguradoras los rechacen. «De momento fano porque compensan uns tecores con outros, pero da zona de A Mariña e das Rías Baixas estanlles chegando moitos casos que teñen que pagar», explica.

Jartín considera que más allá de la cuestión económica está la injusticia que, sostiene, supone que los tecores sean responsables de los accidentes provocados por la irrupción de jabalíes en carreteras y, singularmente, en las que teóricamente están valladas como es el caso de la autovía del Cantábrico. «Nós somos os que máis facemos para que non haxa accidentes. Entre o coto de Trabada e o noso, coa ampliación que temos, imos cazar 110 xabarís», señala.

¿La solución? Cuando menos, opina Jartín, habilitar pasos de fauna elevados, además de, lógicamente, instalar un mallado en condiciones. «Cando fixeron as pontes sobre a autovía pouco custaba facer dez metros ao lado un paso para os animais. E deberían telo feito de acordo cos tecores, para que se fixeran nas zonas habituais de paso. De pouco serve querer levalos a un lado se eles non queren pasar. Con un mallado bo e con pasos estratéxicos, o problema solucionaríase, senón de todo, si moito. Dende logo, como non se soluciona é como se está facendo agora, deixando todo».

Ante esta situación, Jartín cuestiona la postura del Ministerio de Fomento: «Levamos coas queixas dende que se fixo a autovía. Hai unha zona preto do quilómetro 512, que agora amañaron algo e naceu maleza, onde cando se fixo eu me poñía de cuclillas e non chegaba a tocar coa cabeza na rede. Iso quedou moi mal valado, pero Fomento, con poñer sinais de animais soltos na estrada xa se lava as mans».

Con un añadido, apunta Jartín, que las demandas que se presentan contra los tecores habitualmente se cobran, «mentres que fóra de temporada, cando a responsabilidade é de Fomento, xa nin se denuncia, porque o procedemento é moi custoso».

Con el incremento de jabalíes, Jartín ve el futuro de los tecores, cada vez más exigidos, muy complicado: «Para os que teñen moitas estradas si. Para nós, por exemplo, no interior é soportable. Hai dous anos houbo un accidente en Covelas, e o ano pasado outro. Son accidentes puntuais, pero claro, está a autovía que separa o monte das terras nas que comen os xabarís, que se ven obrigados a cruzala. E coa que van facer entre Barreiros e Foz vai pasar igual».

El seguro responde, por ahora. «Fai dous anos a nosa compañía pagou sobre 15.000 euros, e subiunos o recibo. Hai tecores que pagan moitísimo, incluso con franquicias de 600 euros. O día que non haxa compañía que nos asegure non quedará outra que deixalo todo. De momentos, imos aguantando».

«De momento paga o seguro. O día que non atopemos compañía teremos que deixalo todo»

«Non hai máis segredo que facer un mallado en condicións e pasos de fauna elevados»