«Viveiro, Viveiro, Viveiro...! Canto te botei de menos naqueles anos!»

A poeta Luz Pozo foi distinguida onte como Filla Adoptiva da cidade á que chegou con 7 anos

;
Luz Pozo Garza dedica unas emocionadas palabras a Viveiro en su nombramiento como Filla Adoptiva La escritora residió en la villa en varias etapas de su vida y guarda con especial cariño sus años de infancia antes de trasladarse en los años de la Guerra Civil

viveiro / la voz

«Viveiro, Viveiro, Viveiro...! Canto te botei de menos naqueles anos da Guerra! Viveiro, Viveiro, Viveiro...! Canto te botei de menos naqueles anos de exilio!». Estas son parte das sentidas verbas que a poeta, ensaísta e académica Luz Pozo Garza, de 96 anos, quixo deixar onte por escrito no libro de honra do Concello de Viveiro, minutos antes do emotivo acto celebrado no Teatro Pastor Díaz no que recibiu o nomeamento de Filla Adoptiva. Aínda que naceu en Ribadeo no 1922, a súa relación coas terras e as xentes de Viveiro é moi estreita posto que chegou a cidade con 7 anos, e nela residiu varias décadas en distintas etapas da súa vida: algo que reflicte a súa obra. «Convivín co pobo, coa xente de aquí, coa terra... E todo iso téñoo dentro», destacou a autora, que estivo arroupada, entre outros, polo presidente da Real Academia Galega, Víctor Freixanes; a presidenta do Consello da Cultura Galega, Rosario Álvarez Blanco, e numerosas autoridades civís, ademais de familiares, como o seu fillo Gonzalo, ou amigos como Luis Fernández e Marisol Prieto, impulsores da iniciativa desde o ámbito social. Máis información en www.lavozdegalicia.es/amarina e en Sociedade.

Viveiro se vuelta en el nombramiento de Luz Pozo Garza como Filla Adoptiva

Con el público que llenó el Teatro Pastor Díaz puesto en pie entonando la letra del Himno Galego concluyó el emotivo acto con el que ayer a mediodía Viveiro nombró Filla Adoptiva a Luz Pozo Garza. La poeta, ensayista y académica, que nació en 1922 en Ribadeo, recibió el diploma que acredita la distinción en una cita que la alcaldesa, María Loureiro, calificó de "especialmente solemne e emotiva", y en la que Pozo Garza estuvo arropada por familiares como su hijo Gonzalo, numerosas autoridades políticas y sociales, y cantidad de ciudadanos de a pie. Unos y otros destacaron el "altísimo valor literario" y humano de la homenajeada, que llegó a la ciudad del Landro cuando tenía 7 años, y en ella vivió varios décadas en diferentes etapas de su infancia, juventud y vida adulta. «Viveiro, Viveiro, Viveiro... Canto te botei de menos naqueles anos da Guerra! Viveiro, Viveiro Viveiro... Canto te botei de menos naqueles anos de exilio!», dejó por escrito Pozo en el libro de honor del Concello.

El cronista oficial de Viveiro, Carlos Nuevo Cal, realizó un completo recorrido por la trayectoria vital y poética de la autora de obras como "O paxaro na boca", "Concerto de Outono" o "Vida secreta de Rosalía", y destacó que el nombramiento supone "un acto de xustiza social", y lo sitúa al nivel de figuras como Pastor Díaz, Antón y Ramón Villar Ponte, Lois Tobío, Noriega Varela, Maruja Mallo o el recientemente fallecido Gustavo Pernas. 

El presidente de la Diputación de Lugo, Darío Campos; y el subdelegado de la Xunta en Lugo, José Manuel Balseiro, así como la subdelegada del Gobierno en la provincia, Isabel Rodríguez, también asistieron a un encuentro en el que el presidente de la Real Academia Galega, Víctor Freixanes, afirmó: "É unha honra honrar, pero cando a sociedade civil fai que unha persoa sexa profeta na súa terra [...] honrámonos a nós mesmos porque temos a sensibilidade de recoñecer a unha figura que enriquece a historia dunha vila". Destacó la dimensión literaria de Pozo Garza, así como su "luminosidade". "A través das palabras, o poeta ilumina as cousas dunha forma que nos permite ver cousas que levamos dentro pero non vemos... Fai que as cousas sexan mellores, máis grandes, felices". También intervino la presidenta del Consello da Cultura Galega, Rosario Álvarez Blanco, así como la concelleira de Cultura, Lara Fernández Noriega, quien recitó dos poemas de Luz Pozo. 

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
8 votos
Comentarios

«Viveiro, Viveiro, Viveiro...! Canto te botei de menos naqueles anos!»