Dos conselleiras defienden en Celeiro el puente que cruzaría la ría de Viveiro

La Voz VIVEIRO / LA VOZ

A MARIÑA

XAIME RAMALLAL

El sector pesquero tampoco se pronuncia sobre la última propuesta para la variante

18 abr 2018 . Actualizado a las 05:00 h.

Ayer por la tarde, a poco más de veinticuatro horas del pleno monográfico que esta tarde debate la propuesta de la Xunta sobre la variante de Viveiro, dos conselleiras, la de Infraestruturas y la de Mar, defendieron en Celeiro el puente que cruzaría la ría. Ethel Vázquez y Rosa Quintana, titulares de Infraestruturas y Mar, transmitieron a dirigentes pesqueros y al gobierno viveirense el mensaje de que el viaducto de 1.700 metros de longitud y 17 pilares «é a alternativa de menor impacto e executarase con plenas garantías ambientais para a actividade pesqueira e portuaria». Aun así, ni la Confraría de Pescadores Santiago Apóstolo ni la sociedad de armadores Puerto de Celeiro se pronuncian sobre la apuesta de la Xunta para dotar a Viveiro de una circunvalación anunciada a principios de siglo y repetidamente reivindicada.

El vial será parte de la Vía de Altas Prestaciones Costa Norte, cuyo objetivo es «mellorar as conexións da Mariña lucense coas comarcas de Ortegal e Ferrol». El viaducto partiría de Celeiro, remataría en Escourido e incluiría una conexión con la LU-540, que conduce de Viveiro a las autovías A-8 y A-6 y a Lugo. Ayer, en Celeiro, Ethel Vázquez recalcó que «é unha opción que presenta menos afeccións ambientais, reduce o impacto sobre o territorio e as persoas e ofrece unha maior viabilidade técnica e económica». También repitió que, respecto a la variante anterior, «reducirá a metade o tempo de conexión entre Celeiro e Covas, sen penalizar os desprazamentos que vaia cara Lugo, posto que precisarán o mesmo tempo de percorrido». Para el enlace con la LU-540, «se estudará o mellor trazado posible».

Al finalizar la reunión, la alcaldesa viveirense María Loureiro reiteró el mensaje que ha transmitido hasta ahora: «Seguimos sin tener documentación, no conocemos el proyecto y, por tanto, no podemos opinar».

Domingo Rey, patrón mayor de Celeiro, explicó que las conselleiras les aseguraron que el puente «non afectará nin ao marisqueo nin a navegabilidade», pero la cofradía que preside «non pode pronunciarse sobre un estudo, non definido».

Desde Puerto de Celeiro, Jesús Lourido, delegado de la flota, insistió en el mensaje de Rey: «Non coñecemos o proxecto en detalle nin os informes de impacto, polo que non podemos opinar».

Convocado por la Xunta, el encuentro de ayer se celebró en la sede de Puerto de Celeiro, organización que se declara «contenta de ter sido anfitriona dunha reunión entre dúas conselleiras, a alcaldía e o sector pesqueiro».

En representación del Concello solo acudieron la regidora y el teniente de alcalde Jesús Fernández, concejal delegado de Mar. No estuvieron concejales de los grupos de la oposición, ni del PP, ni de Son Viveiro ni de los no adscritos, cuyo portavoz tilda de «falta de respecto que a Xunta non presente esa idea ao conxunto de Viveiro, a través dos seus representantes municipais».