Emplean 28 horas para extinguir el incendio de Ribadeo, que arrasó 40 hectáreas de monte

El alcalde ribadense afirma que «houbo momentos críticos»


ribadeo / la voz

A las 19.25 horas de ayer daba la Xunta por extinguido el incendio que se declaró el miércoles, hacia las 15.37 horas, en la zona de la parroquia de A Devesa (Ribadeo) y que afectó a una zona de monte de 40 hectáreas, de las cuales 36 era arboladas y las cuatro restantes monte raso.

Son las estimaciones que trasladada ayer la Consellería de Medio Rural, señalando que trabajaron en las labores de extinción ocho agentes forestales, dieciocho brigadas, diez motobombas y una pala.

Las cifras que facilitaba la Xunta son muy superiores a las que adelantaba el alcalde de este municipio, Fernando Suárez, que mencionaba una superficie afectada de veinte hectáreas en Noceda (A Devesa). El regidor pide que se investigue lo ocurrido, ya que hace cinco años se declaró en la misma zona otro incendio.

El alcalde se refería ayer a la gravedad de los momentos vividos durante el incendio y agradecía el trabajo del personal: «Houbo momentos críticos na tarde noite de onte (o mércores) porque a pesares de que houbo moitos medios, e teño que destacar a colaboración e entrega de todos eles, desde Protección Civil do Concello, a Policía Local, a Garda Civil, os medios que trouxo a Xunta e incluso o parque comarcal de bombeiros, que tamén se achegou, entre todos intentamos controlar e demos conta dese incendio. Pero tamén axudou un factor moi importante que foi providencial, que foi a chuvia, aínda acompañada durante toda a tarde dese vento infernal, desde vendabal que houbo, que o que fixo mentres non chovía era azuzar e avivar máis o lume, que cando pensamos que estaba controlado por un flanco, desbocábase polo outro, e ao final foi dando conta dunha chea de hectáreas, 20 máis ou menos», explicaba ayer el regidor ribadense.

Suárez destacó el hecho de que «afortunadamente non houbo ningún problema, as casas que hai alí en Noceda quedaron seguras sempre, pero a min o único que me chama a atención foi que onte estivemos nun punto no que eu mesmo estiven sofocando un lume hai cinco ou seis anos no mesmo sitio». Subraya que «chama a atención que de 106 ou 108 quilómetros cadrados que ten o concello de Ribadeo que se produzan lumes cun intervalo de cinco ou seis anos no mesmo sitio máis ou menos. E algo que as autoridades competentes nisto, tanto da Xunta como da Garda Civil ou de quen proceda, deberán estudar polo miúdo a posible orixe deste lume».

El munícipe felicita a las fuerzas que estuvieron trabajando en la extinción y «deron o mellor de si», coordinados y con todos los medios «que non foron poucos».

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
1 votos
Comentarios

Emplean 28 horas para extinguir el incendio de Ribadeo, que arrasó 40 hectáreas de monte