Dos hermanos frente a frente mañana en el gran derbi Viveiro-Ribadeo

José Francisco Alonso Quelle
josé alonso RIBADEO / LA VOZ

A MARIÑA

OSCAR CELA

Tras compartir la mayor parte de su carrera, en Cantarrana se estrenarán como rivales

04 nov 2017 . Actualizado a las 05:00 h.

Dos hermano, Vicente y Xaime González Villarino, fueron las principales incorporaciones del Ribadeo FC y del Viveiro para afrontar la campaña de Preferente. Xaime llegó con el cartel de haber sido elegido por la Radio Galega y la Federación mejor jugador de Tercera. A sus 27 años fichó por el Viveiro poniendo fin a una etapa de siete años en el Castro. Formado en el CD Lugo y con pasado en el Vilalbés y Outeiro, llegó para liderar al Viveiro. Y de momento lo está haciendo con nota. Desde 2013 coincidió con su hermano mayor, Vicente (30 años), defendiendo la camiseta del Castro. Vicente, también formado en las categorías inferiores del Lugo, jugó con el Vilalbés en Tercera. Como Xaime en el Viveiro, se ha convertido en uno de los puntales del Ribadeo. Cuando ficharon y dejaron el Castro sabían que el día en que se enfrentasen por primera vez defendiendo colores diferentes tendría que llegar. Y será mañana, en Cantarrana, en el gran derbi comarcal de Regional Preferente.

Hermanos de sangre y de fútbol que, reconocen, viven con pasión. «Non falamos de outra cousa», comenta Xaime. Y añade: «Levo toda a semana coméndolle a cabeza. Eu son máis pícaro, ando todo o día pinchando nel».

«Imos chocar. A ver se o dou expulsado -dice Jaime con una sonrisa y buen humor-. Cando non lle saen as cousas éntrache ao trapo e váiselle un pouco a cabeza. Eu son máis revoltoso, buscareille as cosquillas. Sei como sacalo de quicio».

Vicente reconoce que su perfil es más temperamental que el de Xaime: «Xa solemos discutir na casa polo fútbol, porque somos do Madrid e do Barcelona. Eu son máis de ir de fronte ca el», dice. Y reconoce: «Si que me pode sacar de quicio».

Buen humor entre hermanos y sana rivalidad. Xaime advierte: «Hai un Xaime no campo e outro fóra. É certo que me transformo moitísimo. Se ben como compañeiro penso que son un dez, como rival son, entre comillas, bastante insoportable. Agora, que me sufra meu irmán. Comezou xogando por banda, pero agora parece que xa lle deixan ir máis polo medio. Se é así ímonos encontrar».

Vicente reconoce que será un partido especial: «De sentimentos contrapostos. Levamos moitos anos xuntos, compartindo esforzos e alegrías, e agora por primeira vez ímonos ver como rivais. Será estraño».

Xaime añade: «Somos unha familia que nos inculcaron o fútbol desde nenos. Vivimos moitísimo o fútbol. El ten dous anos máis ca min, e por iso non coincidimos no Lugo, pero despois estivemos xuntos no Vilalbés, e no Castro tamén varios anos».

«O partido? É un derbi, e neste tipo de encontros, e máis nunha zona como A Mariña, onde o fútbol vívese moito, da igual como chegas. Comeza o partido e todo cambia, todo se iguala. Penso que vai ser un encontro con moita intensidade, trabado, e que se van ver goles. Tanto para o Viveiro, que se presenta con novo adestrador e iso sempre supón un plus de motivación, como para o Ribadeo, que chegamos con dous partidos perdidos, pero tras dar unha boa imaxe ante o Paiosaco, ante o que o xusto houbera sido empatar, vai supor un punto de inflexión», comenta Vicente.

Por su parte, Xaime opina que el Viveiro llega con una mejoría en el juego: «Víñamos de unha etapa de encaixar e non competir, e agora si, xa vemos que imos a máis, e gañamos confianza. Contra o Paiosaco non merecemos perder, e contra o Escairón fóronsenos dous puntos que eran merecidos para nós. Penso que na casa somos un equipo bastante forte, un equipo con xogadores que individualmente teñen moita calidade, pero fáltanos conxuntalo, ser un pouco máis de grupo, porque calidade individual hai de sobra».

Y añade: «Fáltanos coller unha racha boa, de catro ou cinco partidos sen perder». Clave, la confianza en un grupo muy joven. De hecho a Xaime, a pesar de su juventud, solo lo supera un jugador en edad, Sergio. «Fanme sentir maior do que son», dice entre risas.

«Do Ribadeo preocúpame o balón parado, porque estamos sufrindo moito en xogadas de estratexia. Eles teñen un grupo moi unido. Meu irmán coincidiu con varios xogadores no Lugo e axudáronlle a involucrarse moito no que é o grupo. Está xogando moi ben», concluyó Xaime.

Llano, Antonio Veiga y Suárez se suman al desplazamiento en tren del Ribadeo FC

El presidente de la Mancomunidad y alcalde de Burela, Alfredo Llano, y el diputado provincial y concejal del BNG en Barreiros, Antonio Veiga, confirmaron ayer que se sumarán a la campaña del Ribadeo FC para promover el uso del tren, desplazándose en ferrocarril, jugadores, cuerpo técnico y aficionados, hasta Viveiro. Veiga pretende subir en un apeadero de Barreiros y Llano en la estación de Burela. También irá, desde Ribadeo, el alcalde ribadense, Fernando Suárez. El tren saldrá a las 11.30 de Ribadeo y regresarán a las 21.03 (la llegada a Ribadeo está prevista a las 22.18 horas).