Desbordados por la velutina en A Pontenova

José Francisco Alonso Quelle
josé alonso A PONTENOVA / LA VOZ

A MARIÑA

Ana Garcia

Dos miembros del Grupo de Emerxencias Supramunicipal (GES) de A Pontenova se dedican exclusivamente a retirar cada día nidos de la avispa en seis concellos

04 oct 2017 . Actualizado a las 05:00 h.

«Estamos moi preocupados. A expansión da velutina é un problema enorme. Non para. A situación é moi grave e hai que tomar medidas urxentes e eficaces. Nós temos a dúas persoas do GES todos os días dedicadas exclusivamente a quitar niños de velutina». Así se manifestó el alcalde de A Pontenova, Darío Campos, alarmado por la colonización de la avispa velutina, que no deja de ganar terreno.

Desde el Grupo de Emergencias Supramunicipal (GES) de A Pontenova, explicaron que de las ocho personas que diariamente están de servicio (el equipo lo forman 12 en total, haciendo turnos), dos se dedican a atender los avisos para retirar nidos de velutina en los seis municipios que abarca el GES, el de A Pontenova y los de Trabada, Lourenzá, Riotorto, Meira y Pol. Dicen que retiran seis o siete al día, dependiente de la dificultad que entrañe la operación. Y lo hacen siguiendo una programación que les remiten, por los avisos de particulares al 012 o al 112, priorizando las urgencias.

«Levo varios años no GES, e o certo é que este ano a praga da velutina parece que está desbordada. Este ano é unha invasión total», señaló un operario del grupo de emergencias supramunicipal. Y expresó su temor porque el enemigo a batir es de calibre: «A cousa ten moi mal amaño, porque cada vez hai máis. E é agora cando empeza a caer a folla dos árbores e cando se van ver moitos máis niños. Hai cantidade deles por aí que non se descubriron. O panorama, dende logo, é moi preocupante».

De hecho, desde el GES de A Pontenova explicaron que la mayoría de los nidos que se retiran se encuentran en lugares habitados, en casas, en fachadas, en zonas urbanas, y se preguntan: «Cantos haberá por aí, polos montes?».

Los nidos, una vez retirados, se queman. Pero todo parece inútil ante la expansión imparable de la velutina. «Está claro que as abellas xa o están notando. Como non o van notar coa cantidade de avespas que hai?», señalan desde el GES. Y concluyen: «Como se pode amañar isto? Non o sei. Parece imposible. É unha praga».

Por toda A Mariña

Un diagnóstico que parece que se extiende a otros municipios mariñanos, donde el recuento de nidos de velutina avistados y retirados no deja de crecer.