El pleno rechaza prohibir que los ediles de Viveiro participen en actos religiosos

SALVADOR SERANTES VIVEIRO / LA VOZ

A MARIÑA

Son Viveiro se queda solo al pedir que no vayan a procesiones, porque «sería como impedirlles ir ao Resu», razona Fraga

05 may 2017 . Actualizado a las 05:00 h.

«Ningunha autoridade pública participará, en calidade de tal, en actos de natureza relixiosa» porque, en opinión de Son Viveiro, «as conviccións relixiosas ou espirituais pertencen ao ámbito privado e deben estar á marxe do público e do político». Ninguno de los otros tres grupos políticos con representación en el pleno viveirense lo respalda porque, entre otras razones, supondría prohibir a los ediles participar en actos religiosos en un municipio con una Semana Santa de Interés Turístico Internacional.

«Liberdade individual»

Una Semana de la Pasión que, como recordó anteayer en el pleno de concejales el portavoz popular Antonio Bouza, «é unha sinal de identidade de Viveiro, definición do exalcalde Melchor Roel que comparto». «Nós respectamos a liberdade individual, pero prohibirlles aos concellais participar en actos da Semana Santa sería como impedirlles ir ao Resu», el festival de música hardcore, razonó Bernardo Fraga, líder de los no adscritos.

Con unos argumentos que compartieron Bouza y Fraga, la alcaldesa socialista María Loureiro subrayó que el Concello de Viveiro «é aconfesional, coma o Estado español, o que non significa que non poida colaborar con veciños, como a Xunta de Cofradías, que traballan por un evento relixioso de trascendencia turística, cultural, artística e socieconómica». Para la regidora, la clave está en «respectar e non impoñer», más ante la «grandeza da nosa Semana Santa, na que os veciños cooperan, independentemente das súas creenzas, e na que nós participamos como representantes do Concello».

El popular Bouza añadió que la Semana Santa y la Xunta de Cofradías que la organiza «realzan e poñer en valor a Viveiro». Y el no adscrito Fraga no dudó en calificar a la Semana de la Pasión como «o evento máis importante» del municipio. En cualquier caso, Fraga aboga porque España y Viveiro sean «laicos, máis que aconfesionais».

«Valoramos a Semana Santa»

Besada dejó constancia de que en Son Viveiro «non nos metemos nos actos aos que queiran acudir ás persoas, pero parece fóra de lugar que vaian como representantes institucionais» a actos religiosos. En el pleno de anteayer, ese edil también declaró «saber da dimensión que ten a Semana Santa, non temos nada en contra dela e valoramos o traballo da xente que a leva adiante».

Loureiro y Bouza aclararon que también van a actos de otras confesiones, si los invitan.