En Marea denuncia que cuando el primer AVE cumple 25 años se desmantela el tren en A Mariña

Reclama cien millones para que sea un ferrocarril de cercanías


viveiro / la voz

Por lo que cuentan los usuarios, el tren que pasa por A Mariña nunca ha estado peor. En otro intento de frenar «o seu desmantelamento», diputados de En Marea eligieron el día en que se cumplían «25 anos da primeira liña de AVE (Alta Velocidad Española) Madrid-Sevilla, que Renfe celebra fastuosamente, para reivindicar o mantemento» del ferrocarril de ancho métrico que antes gestionaba Feve. «Con menos de cen millóns, acadaríase a modernización completa da vía, do servizo e a articulación territorial», estima Luis Villares, portavoz de En Marea.

En la estación de tren de Viveiro, con la también diputada autonómica Paula Vázquez y con el parlamentario estatal Fernán Vello, Villares reclamó «máis investimento global para conectar» A Mariña por tren con Ferrol y Amorebieta, adonde se transporta aluminio producido en San Cibrao. Después de que las carencias del ferrocarril llevasen a Renfe a transportar en bus o en taxi a pasajeros porque «nin trens había para as escasas liñas en servizo», Villares cree «indispensable» que el ferrocarril que pasa por la comarca funcione como «un servizo de proximidade, non só para pasaxeiros, senón tamén para mercadorías».

«Cando hai un bo servizo, hai demanda», razona Luis Villares. Como «Fomento non está disposto» a aprovechar la infraestructura del tren que discurre por la comarca para que funcione «coma un verdadeiro servizo» de transporte, el portavoz de En Marea demanda «a transferencia da competencia ferroviaria».

«Hai un retroceso»

Como prueba «do desmantelamento do tren», el diputado en Cortes Miguel Anxo Fernán Vello recordó ayer en Viveiro que el ferrocarril tarda ahora «sete horas entre Ferrol e Xixón, máis que na década dos setenta do século pasado, cando se inaugurou».

«Queremos convertir o tramo de ancho métrico nun tren de cercanías que comunicaría as principais vilas, que sería motor de progreso económico e social, dado o dinamismo socioeconómico dunha bisbarra, como A Mariña, con 100.000 habitantes», subraya Fernán Vello.

Porque las medidas políticas desde la oposición no bastan para corregir «o desleixo e abandono histórico» al que el Estado condena a A Mariña, Fernán Vello llama a «empresas e usuarios a activarse, porque teñen que ser conscientes de que están no desmantelamento do tren na Mariña e non poden permitilo». En Marea lo intenta «con numerosas iniciativas» en Galicia y España.

«Clamorosas deficiencias» en carreteras, y no a «máis ocurrencias» para O Fiouco

Las carencias del tren que recorre la costa mariñana son parte de las «clamorosas deficiencias» de las comunicaciones en la comarca, subraya Miguel Anxo Fernán Vello. De ahí que ayer, en Viveiro, ese diputado en Cortes por En Marea denunciase también «a situación lamentábel das estradas N-642, N-634 e N-640, que presenta problemas de inseguridade vial». Todo porque «levamos anos agardando por arranxos que nunca se concretan». En opinión de ese parlamentario, «ten que haber un proceso radical de cambio para que A Mariña obteña as cotas de benestar e progreso» que merece.

«Antes deste verán»

Fernán Vello también se refirió al tramo de la A-8 que discurre por el Alto do Fiouco, entre Lourenzá y Mondoñedo. «Centos de horas pechado pola néboa; non se pode permitir que dure máis no tempo, causa problemas de inseguridade viaria e económicos ao transporte», sostiene el diputado de En Marea. Por eso emplaza al Ministerio de Fomento a «que arbitre e execute antes deste verán o mellor proxecto técnico, porque vai a haber outra problemas continuos nunha zona moi dinámica no turismo e na economía».

Ayer, en Viveiro, Luis Villares recordó que desde En Marea, respecto al trazado de la A-8 por O Fiouco, «criticamos que se planificase desde un despacho sen ver a realidade». Por tanto, ahora demandan «solucións ténicas de acreditada solvencia, non ocurrencias como as un primeiro momento, porque as consecuencias poden ser dramáticas».

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