Pescadores deportivos rechazan que los profesionales les culpen «dos seus males»

La Voz VIVEIRO / LA VOZ

A MARIÑA

xaime f. ramallal

Niegan lucrarse con su afición, censuran el furtivismo y piden más inspecciones

16 abr 2017 . Actualizado a las 05:00 h.

«Nos apoiamos e apoiaremos sempre os intereses dos profesionais, pero opinamos que estas declararacións, ademais de ser ofensivas e insultantes para os deportivos, non son unha realidade obxetiva». Desde la Asociación A Ribeira de Foz, en nombre «do conxunto de asociacións e agrupacións de pescadores deportivos da comarca e do Occidente de Asturias», salen al paso de algunas de las conclusiones del congreso de cofradías de pescadores españolas en el que resultó elegido presidente el mariñano Basilio Otero. Los recreativos rechazan que los profesionales «nos acusen dos seus males».

En ese cónclave, los dirigentes de los pósitos españoles pidieron cuantificar el esfuerzo pesquero de los pescadores deportivos y limitar leslos días de actividad. También reclaman controles sobre la procedencia de los productos del mar en locales hosteleros, para evitar la competencia desleal de los pescadores furtivos, que preocupan a la flota artesanal, en especial el que atribuyen a los recreativos.

Los pescadores deportivos recalcan su «repulsa total do furtivismo, tanto nos deportivos como nos profesionais», por lo cual abogan «por que se dupliquen as inspeccións» ya que ellos «non temos nada que agochar».

Con el presidente de la federación española de cofradías dicen «compartir a opinión de controlar a procedencia do peixe na hostelería», al tiempo que sugieren «un maior control da venta de peixe que non pasa nin por lonxa, robalizas que van chicharros ou sardiñas que van por robalizas». Y no solo eso, sin «tamén das vendas que se fan por detrás a particulares ou hosteleiros e que non pasan tampouco por lonxa: centolas, pulpo, nécora...».

«Quen poida pensar que un pescador deportivo obtén algún beneficio deste ocio está claramente errado», subrayan los recreativos. Por «o moito diñeiro» que dedican a su ocio, aseguran que si suman el coste de la lancha podrían «mercar peixe toda a vida».

A mayores, en el comunicado difundido desde A Ribeira de Foz en nombre de pescadores deportivos, recalcan que sus gastos «son gañancia para moitos postos de traballo: náuticas, gasolineiras, tendas de pesca, fabricantes de materiales de pesca, aseguradoras, mecánicos, construtores de lanchas e motores...». Los mencionan como prueba de que «do mar non viven só os pescadores profesionais, tamén vive toda esa xente».

Subrayan que ya tienen limitada su actividad, «5 kilos por licencia» y día, además de que «non saimos todos os días a pescar nin pescamos todos os días 5 kilos de peixe». Se declara «seguros» de que si los profesionales de la pesca faenasen «coa mesma normativa que temos nós en canto a aparellos e técnicas, en dous anos tiñamos o mar cheíño de peixes».