Ribadeo, primer concello que se niega de forma expresa a requisar patata

José Francisco Alonso Quelle
josé alonso RIBADEO / LA VOZ

A MARIÑA

d. o.

El alcalde notifica a la Fegamp que la policía se limitará a colaborar en las inspecciones

01 abr 2017 . Actualizado a las 05:00 h.

Las policías municipales de A Mariña no están controlando la patata que se vende en los mercadillos, ignorándose así de momento la orden de la Xunta del pasado 14 de febrero que delegaba en los Concellos esta responsabilidad, entre las medidas adoptadas para combatir la plaga de la polilla guatemalteca. La mayoría de los regidores, en declaraciones verbales, ya expresaron su contrariedad por esta delegación de funciones de la Xunta. En los últimos días los alcaldes de los 15 concellos de A Mariña están recibiendo una carta del presidente de la Federación Galega de Municipios e Provincias, Alfredo García, sobre la inminente campaña de recogida de la patata, casa por casa, tanto la sembrada que deberán arrancar de sus cultivos los agricultores como de la almacenada. El alcalde de Ribadeo, Fernando Suárez Barcia, ha respondido ofreciendo la colaboración de la policía, pero dejando claro que en ningún caso los agentes de Ribadeo requisarán patata contaminada.

«O Concello de Ribadeo dispón de Policía Local. Os labores aos que estará disposta (sempre que non teña que atender ás súas obrigas cotiás de Seguridade Pública) serán os de axuda ou reforzo da Policía Autonómica ou doutra forza supramunicipal. En ningún caso asumirá a responsabilidade do requisamento e recollida da pataca en suposto estado de afectación pola couza , dado que a Policía Local carece de formación e equipamento propio de actuación técnica en saúde pública», le transmite Fernando Suárez a Alfredo García, presidente de la Fegamp.

Y añade: «Coas restrición da contratación de persoal ao longo destes últimos anos polo goberno do Estado , o Concello de Ribadeo veu reducida de xeito significativo a capacidade para ter persoal técnico cualificado para poder atender estas situacións. A maior abundamento, se temos en consideración o disposto na vixente Lei 27/2013 , estas competencias fican moi lonxe dun Concello de apenas 10.000 habitantes. Por todo isto, non dispoñemos de medios técnicos axeitados e non imos contratar outros novos pola imposibilidade legal de facelo».