Las normas contra la plaga de la patata generan un intenso debate en A Mariña

José Francisco Alonso Quelle
josé alonso RIBADEO / LA VOZ

A MARIÑA

PEPA LOSADA

PSOE, BNG y En Marea cargan contra Medio Rural, que defiende sus medidas

15 feb 2017 . Actualizado a las 23:38 h.

Las medidas complementarias que ayer publicó la Xunta (se ofrece más información en la sección de A Fondo) contra la polilla guatemalteca (Tecia solanivora) suscitaron ayer controversia en A Mariña. El debate se juega también en el terreno político y las críticas desde la oposición a la Consellería de Medio Rural se sucedieron. También en el ámbito local, con cruces de acusaciones por la organización o no de charlas para informar de la plaga en diferentes municipios, como Lourenzá. Si nos atenemos a las normas de la Xunta, toda la patata de esta campaña que se plante en A Mariña deberá ser arrancada y destruida. Cómo se hará, a quién corresponderá son incógnitas que de momento no se aclaran. Este hecho, unido a que la Xunta delega en los Concellos la vigilancia de la patata que se venda en los mercadillos locales dio pie a los alcaldes de Burela y Ribadeo, Alfredo Llano y Fernando Suárez, a criticar a la Xunta.

Llano manifestó: «O primeiro sería que a Xunta nos informase de como hai que facer unha laboura de inspección da pataca, porque non temos persoal preparado para facelo. Por outra banda, se quen a vende trae pataca de fóra, de outras provincias ou comunidades, eu pregunto: imos facer nós, dende o Concello, a inspección desas patacas?».

«Cada un ten que asumir as súas responsabilidades, e os concellos non temos persoal para iso. Nós non temos que prohibir vender patacas... ten que ser a Xunta», concluyó Llano.

Por su parte, el alcalde de Ribadeo, Fernando Suárez, manifestó: «A Xunta pide que impidamos desde os Concellos a circulación da pataca a través dos mercados locais. Parece que cando teñen que tomar medidas coercitivas delegan nos Concellos. Pois moi ben, no noso, no de Ribadeo, non temos ningún afán de querer ser insubmisos de nada, poderemos facelo porque é un concello mediano onde temos Policía Local. Pero ¿e os numerosísimos pequenos concellos que non teñen a Policía Local? ¿Van ir os alcaldes pola feira adiante inmobilizando as patacas?».

La réplica de la Consellería de Medio Rural fue señalar: «Os Concellos son competentes en materia de control das feiras e mercados nos seus termos municipais. Do mesmo xeito que cobran unha taxa aos postos que se instalan nestes mercados, tamén teñen competencias para controlar que o que se vende estea en condicións e a venda se faga consonte á lei». Y añadió: «O que facemos dende a Consellería é pedir un esforzo aos municipios para que, dentro das súas competencias, intensifiquen o control sobre o comercio de patacas nestes mercados locais, co fin de evitar que se estenda a praga máis alá da zona demarcada».

Por su parte, el delegado territorial da la Xunta, José Manuel Balseiro, lamentó que algunos «xoguen a xerar confusión nun asunto tan serio como é o combate dunha praga de enorme virulencia», e hizo un llamamiento a la responsabilidad: «Non se entendería un concello insumiso cando se trata de poñer en marcha as medidas de control, erradicación e seguimento da praga».