Sobre o céspede da RapadoiraRescatada en Boal una mujer herida al hacer barranquismo

Fue trasladada en un helicóptero medicalizado al hospital de Avliés


ribadeo / la voz

Como, é sabido, os sistemas democráticas de goberno actuais, baséanse nas teorías políticas clásicas que teñen como eixo a convivencia pacífica dos cidadáns en orde á xustiza e ao ben común, principios que recolle a ordenanza municipal de Foz, que á súa vez implica tomar decisións, como poden ser as prohibicións. Pero das moitas explicitadas en carteis, como poderan ser «prohibido estercar as beirarúas (cos cans)» ou «non reventar o cerebro» o goberno municipal sorprendeu coa de «prohibido pisar o céspede» no campo da Rapadoira, decisión que, a parte doutras consideracións, de certo tufillo xenófobo, e a parte da polémica política, baséase alomenos en 3 confusións.

En 1º lugar na confusión semántica entre parque, xardín, céspede e campo: tendo en conta que non se pode calificar como parque ou xardín só cabe conceptualo como campo, pois, por ex, o céspede de Augusta conforma o campo de golf máis importante do mundo. Pola confusión entre uso e abuso, pois a posible mala utilización por algúns non debe implicar a súa prohibición, como por ex as malas prácticas na condución non conlevan a prohibición de circular. As ordenanzas recollen a mala utilización deses espazos públicos (artigos 30, 36 e 37) pero non a súa prohibición. Todo pasa pola educación, onde se conxuga liberdade, normas e coacción, pero co presuposto kantiano de que «os humanos vanse modelando a si mesmos, deixando a rudeza, sempre que non se faga o esforzo intencionado de mantelos artificialmente nela». E pola confusión entre fin e medios; os bens públicos son un medio e non un fin, pois, noutro caso os tamarindos plantados para dar sombra á xente, sexan agora para dar sombra á herba. Todo pobo moderno, humanizado e culto posúe os seus parques para desfrute e solaz dos cidadáns, dende o Bois de Boulogne de París até o Hyde Park londinense, baixo a idea antiga de que «o home é a medida de todas as cousas», a ilustrada, de que só as persoas son fins en si mesmas, ou a máxima hebraica (tamén no cerne da cultura occidental) de que «non o home para o sábado senón o sábado para o home» por moi santificado que sexa o sábado? Ou o campo. P.D: Si xa non houbera carteis, noraboa ao Goberno municipal por ter en conta esas tres diferenzas das que falamos.

El grupo de rescate de bomberos de Asturias, a bordo del helicóptero medicalizado, trasladó ayer al hospital San Agustín de Avilés a una mujer que se hirió en una pierna cuando estaba practicando descensos de barrancos en Vilar de Serandinas, en el río Navia, en Boal. La afectada, de 52 años de edad, y cuya identidad se corresponde con las iniciales L.A.V., al parecer formaba parte de un grupo de turistas de Madrid que practicaba descenso de barrancos.

Cuando fue rescatada presentaba una fractura en la pierna y su pronóstico era reservado.

La mujer fue atendida en un primer momento por el médico rescatador en el mismo barranco de Riofrío, donde se produjo el accidente. Para rescatarla fue preciso realizar cuatro operaciones y desplegar 43 metros de cable en cada una de ellas, al no haber acceso rodado y debido a la escasa visibilidad por la tupida arboleda y vegetación.

La mujer formaba parte de un grupo de seis personas, más dos guías. El accidente se produjo a unos 300 metros al final de la presa del río Navia.

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