El PP acusa al Ejecutivo de bloquear el gasoducto de A Mariña y anuncia una planta secundaria para Alcoa

La Voz

A MARIÑA

13 mar 2010 . Actualizado a las 02:00 h.

El director xeral de Industria, Enerxía e Minas de la Xunta, Bernardo Tahoces, confirmó ayer en el Parlamento que el Ejecutivo central bloquea el despliegue de la red de gas natural por la comarca de A Mariña. La obra debería haber sido adjudicada en el 2008.

A raíz de una iniciativa parlamentaria del diputado José Manuel Balseiro, el director xeral confirmó que en los últimos años se celebraron múltiples encuentros entre responsables del Gobierno gallego y del central «co obxecto de buscar as fórmulas para axilizar o despregamento desta nova rede gasista pero, pese aos compromisos adquiridos formalmente pola Administración central, non cumpriron os prazos establecidos. Nin adxudicaron o gasoducto de Guitiriz antes de rematar o 2009 nin unha vez incumprida a data inicial, removeron os obstáculos que dificultan a adxudicación definitiva da rede de distribución de gas na Mariña lucense».

Desde el Gobierno gallego atribuyen el bloqueo de la obra del gasoducto «ás restriccións orzamentarias que desenvolve o Executivo central nalgúns dos ministerios». Desde el PP insisten en que «cando se trata de recortar gastos os socialistas empezan por perxudicar a Galicia e moi especialmente á comarca da Mariña». El director xeral recordó que son tres las empresas interesadas en hacerse cargo de la puesta en marcha y de la gestión del gasoducto, concurrencia que le sirve al Ejecutivo de excusa para no impulsar la actuación. Desde el PP recuerdan que cuando se trata de un gasoducto de gran importancia estratégica y elevada presión debería ser desarrollado con urgencia por la empresa Enagás.

El PP no descarta iniciar medidas de presión para reclamar esta actuación. No obstante «a Xunta de Galicia xa adiantou, da voz do seu director xeral de Industria, que desenvolverá todas as prantas e infraestruturas gasistas secundarias, como é a prevista para o subministro da multinacional Alcoa, co obxecto de evitar que o incumprimento do Goberno central perxudique aínda máis o despregamento desta nova rede na Mariña».