El BNG asegura que «numerosos» gallegos acuden a Valencia por el título de marinero

La Voz

A MARIÑA

12 ene 2010 . Actualizado a las 02:00 h.

«Resulta lamentábel que haxa mariñeiros galegos que se ven obrigados a se desprazaren fóra do noso país (hai numerosos casos a Valencia) a fin de poderen obter a titulación de mariñeiro pescador». Son palabras del diputado autonómico Bieito Lobeira, del BNG, quien sostiene que esa situación se estaría dando porque los centros de formación de la Consellería do Mar «están colapsados» para impartir esos cursos formativos.

Como ejemplo, el parlamentario cita el caso de la «Escola Oficial Náutico-Pesqueira de Ferrol, donde existe máis de 700 solicitudes para a realización do curso» que permite obtener el título de marinero pescador, que sustituye al de competencia de marinero. Con una duración de 50 horas lectivas, Lobeira explica que resulta «indispensabel para exercer de tripulante subalterno en buques pesqueiros e auxiliares de acuicultura».

La competencia para impartir esas enseñanzas profesionales corresponde a la Xunta, añade el diputado del Bloque, quien dice que en Galicia está «aducíndose falta de orzamento para posibilitar a organización dos cursos». Por eso Lobeira denuncia que, en ese aspecto, en Mar «non existe organizción, senón caos». A mayores, agrega que otras entidades del sector, como las «confrarías, tampouco están en condicións de enfrontaren esta situación límite».