El PP dice que el hospital de Lugo no gestionará los de Burela y Monforte

A MARIÑA

30 sep 2009 . Actualizado a las 02:00 h.

Queda por ver cómo se traduce y, sobre todo, que la Consellería de Sanidade lo confirme, pero todo apunta a que ha optado por dar marcha atrás y desistir de su proyecto de crear un área sanitaria de ámbito provincial, lo que, entre otras cosas, significaría que el hospital de Lugo gestionaría también los de Burela y Monforte, que perderían mucha de su autonomía. Aunque se niega a reconocer que Sanidade está rectificando sus planes iniciales, el diputado popular José Manuel Balseiro comprometió ayer en Viveiro su propia palabra y la del PP, «partido que sustenta o goberno da Xunta», como aval de que la consellería «non suprimirá a área sanitaria da Mariña», a lo que añadió que el Hospital da Costa «non vai depender para nada do de Lugo».

Un anuncio que, reiteró el parlamentario y secretario provincial del PP, «está pactado coa conselleira de Sanidade, Pilar Farjas». Será ella quien, el próximo 14 de octubre, responderá ante el pleno de la Cámara autonómica a una interpelación que Balseiro ha tramitado con carácter urgente. Él no parece tener ninguna duda de cómo contestará Farjas cuando le pregunte en el Parlamento si la Xunta «ten previsto manter á area sanitaria da Mariña lucense, coñecida tecnicamente como Cervo-Burela».

«Resposta satisfactoria»

«Xa coñecemos a resposta», subrayó Balseiro. Y se explicó: «Ninguén pode creer que eu sexa un suicida político ou que no PP sexamos tan temerarios como para preguntar por un tema [a su propio gobierno] se non temos a total seguridade dunha resposta satisfactoria».

El diputado popular adelantó la contestación que cuenta recibir de Pilar Farjas: «Sanidade non só non ten previsto suprimir á area sanitaria da Mariña, senón que, ademáis, a intención dos responsables autonómicos de saúde é estudar a ampliación do catálogo de servizos e prestacións que a día de hoxe se ofertan no Hospital da Costa».

Con la vehemencia que le caracteriza cuando parece sentirse seguro de lo que dice, Balseiro insistió en que el PP «cree e aposta polo Hospital da Costa, polos seus profesionais e porque manteña a súa autonomía e importancia, porque siga sendo o centro de referencia para os veciños da Mariña».

«Non dependerá de Lugo»

Ahora la Xunta define al hospital situado en Burela como «comarcal» aunque lleva años equiparándolo a uno «xeral básico». Categorías al margen, el diputado popular reiteró ayer en Viveiro que el hospital «non perderá servizos, non se eliminarán consultas e ninguén terá que ir a Lugo para recibir asistencia que agora lle prestan na Mariña». Tampoco, repitió, «dependerá para nada do de Lugo» y, a mayores, la asistencia primaria será integrada dentro de la especializada en el área sanitaria mariñana. «Non falamos sen fundamento, senón coa forza e a lexitimidade de ser o partido máis votado», añadió.

Aunque el viernes, cuando aseguró que A Mariña seguirá siendo área sanitaria, admitía que la gestión ecónomica, de personal, de obras y de suministros del Hospital da Costa se centralizaría en el de Lugo, por lo que dijo ayer Balseiro parece que tampoco será así. Y sostiene que «tampouco desaparecerá» el área sanitaria de Monforte.